19 دی: رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تزریق واکسن کرونا به خبرنگاران از روز شنبه ۹مرداد ماه آغاز می‌شود که در قالب این طرح ۳۲هزار خبرنگار در کشور واکسینه خواهند شد.

دکتر جعفر صادق تبریزی روز چهارشنبه در مشهد اظهار داشت: در این مرحله تنها افرادی که کارت خبرنگاری داشته و کار میدانی انجام می‌دهند واکسینه می‌شوند و کارکنان تحریریه‌های روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌ها واکسن دریافت نخواهند کرد.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در این مدت 10میلیون نفر از گروه‌های شغلی حساس، به غیر از نیرو‌های مسلح که واکسیناسیون آنها از مرزبانی‌ها آغاز می‌شود، در مدت 1.5 ماه واکسن کرونا دریافت می‌کنند.  

وی گفت: برای تزریق واکسن به فرهنگیان، 8منطقه در مشهد پیش‌بینی شده است که امروز مرکز تجمیعی واکسیناسیون فرهنگیان مورد بازدید قرار گرفت و به طور آزمایشی 300دز واکسن به فرهنگیان تزریق شد. 

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در ارتباط با معلولان تا کنون 80درصد معلولان ساکن در مراکز جمعی کشور واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون 20درصد باقی مانده نیز انجام خواهد شد و واکسیناسیون یک میلیون و 500هزار معلولی که در منزل نگهداری می‌شوند، نیز در این دوره انجام می شود. 

‌تبریزی گفت: در این خصوص از امکانات و تجهیزات اداری دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای واکسیناسیون استفاده می‌شود و واکسن، نیروی انسانی و همچنین ملزومات مورد استفاده توسط وزارت بهداشت تامین خواهد شد.



  • نویسنده :
  • منبع :