19 دی: مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان از گشایش مرحله اول و دوم مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان(سالن اجلاس سران)، روز یکشنبه با حضور ویدئو کنفرانسی رییس‌ جمهوری خبر داد.
ایمان حُجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرحله اول و دوم طرح بزرگ ساخت و ایجاد مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان، عصر یکشنبه با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری در  هشتاد و هشتمین برنامه افتتاح طرح‌های ملی با عنوان "تدبیر و امید برای جهش تولید" گشایش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این مجموعه بزرگ به عنوان یک اَبَر پروژه هزینه شده است، افزود: مرحله اول و دوم آن شامل بحث تملک، عملیات عمرانی، احداث محوطه، سالن ها و ساختمان اصلی است.
وی، مرحله سوم را شامل تکمیل تجهیزات دانست و خاطرنشان کرد: در عملیات اجرایی این طرح بزرگ از امکانات به‌روز و استاندارد جهانی استفاده شده است.
بر اساس این گزارش، کار ساخت مجموعه سالن‌های مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان بعنوان یک طرح چندمنظوره و با هدف میزبانی اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در ایران از سال ۱۳۸۹ آغاز شد.
این مرکز در زمینی به مساحت ۷۱ هکتار با ۴۲۵ هزار مترمربع زیربنا در شرق کلانشهر اصفهان ایجاد شده است و سالن اصلی آن ۲ هزار و ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد.
رأی منفی مجلس شورای اسلامی در سال ۹۱ به تخصیص بودجه برای سالن اجلاس اصفهان، شهرداری این شهر را بر آن داشت تا هزینه آن را از محل بودجه‌های عمرانی خود تأمین کند.
در پی مذاکرات نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با مسوولان سازمان برنامه و بودجه، دولت یازدهم اواخر سال ٩٥ مقرر کرد مبلغ ٨٠٠ میلیارد ریال برای تأمین اعتبار سالن اجلاس سران به شهرداری اصفهان تخصیص یابد.
مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان بگونه‌ای طراحی شده که گویای عبارت معروف "اصفهان، نصف جهان" است زیرا شکل نیم کره آن نماد 'نصف جهان' است و در ساختمان آن از جمله سقف داخلی اش که نماد سقف مسجد شیخ لطف‌الله است، معماری خاص اصفهان لحاظ شده است.
کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، روز یکشنبه در هشتاد و هشتمین برنامه افتتاح طرح‌های ملی با عنوان "تدبیر و امید برای جهش تولید" از طرح‌های وزارتخانه‌های نفت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان انرژی اتمی و شهرداری اصفهان با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان و ۲ هزار و ۸۵۰ میلیون دلار و اشتغالزایی ۹۴۰ نفر بهره‌برداری خواهد کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :