19 دی: شانزده فلسطینی به دلیل بی اعتنایی رژیم صهیونیستی به خواسته های بر حق آنان، همچنان بر ادامه اعتصاب غذای خود در زندان‌های این رژیم تاکید کردند.
به گزارش روز یکشنبه از شبکه خبری «اسپوتنیک»، این اسرا در اعتراض به بازداشت موقت و بدون محاکمه خود در زندان رژیم صهیونیستی، دست به اعتصاب غذا زده اند.
وضعیت این اسرا وخیم اعلام شده و آن‌ها به سبب ادامه اعتصاب غذا، از درد شدید رنج می‌برند و بعضا دچار بیهوشی می‌شوند.
رژیم صهیونیستی این دسته از اسرا را از نظر روحی هم تحت فشار قرار می‌دهد و به طور مداوم آن‌ها را از یک بخش زندان به بخش‌های دیگر منتقل می‌کند.
اسامی این ۱۶ اسیر و مدت اعتصاب غذای هر کدام به این شرح است:
محمد اعمر و مجاهد حامد ( ۱۸ روز اعتصاب غذا)، محمود الفسفوس و برادرش کاید، رافت دراویش و جیفارا النموره (۱۷ روز اعتصاب غذا) ماهر دلایشه (۱۲ روز اعتصاب غذا)، علاء الدین علی، فادی العمور، حسام ربعی، محمد خالد ابو سل، احمد عبدالرحمان ابو سل و احمد نزال (۱۱ روز اعتصاب غذا)، مقداد القواسمه (۱۰ روز اعتصاب غذا) و محمد نواره که در اعتراض به بازداشت در سلول انفرادی زندان «عسقلان» دست به اعتصاب غذا زده است.
از سوی دیگر، نهادهای فلسطینی فعال در امور اسرا، اقدامات فوری برای حمایت از این اسرا را که در اعتراض به بازداشت اداری خود اعتصاب غذا کرده‌اند، خواستار شدند.
بازداشت اداری یکی از انواع بازداشت‌های ظالمانه فلسطینی‌ها از سوی نظامیان صهیونیست است که بر اساس آن رژیم اشغالگر بدون تفهیم اتهام، فلسطینی‌ها را برای مدتی نامحدود زندانی می‌کنند.
رژیم صهیونیستی در چارچوب قانون بازداشت اداری می‌توانند فلسطینی‌ها را بدون ارائه هیچ سند و مدرکی، حتی بدون طرح اتهام مشخصی، تا پنج سال زندانی کنند.
نظامیان صهیونیست همه روزه به بهانه‌های مختلف به خانه‌های فلسطینیان در قدس اشغالی و کرانه باختری یورش برده و آنان را بازداشت می‌کنند.
بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، در یک هفته گذشته همچنین چهار فلسطینی به دست نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر به شهادت رسیده اند.
نیروهای نظامی و امنیتی رژیم اشغالگر در یک هفته گذشته بیش از ۶۰ بار به فلسطینیها در کرانه باختری یورش برده و علاوه بر به شهادت رساندن چهار فلسطینی بیش از ۳۵۰ نفر را نیز زخمی کرده اند.

  • نویسنده :
  • منبع :