19 دی: ورزشکاران ایرانی در نهمین روز از بازی‌های المپیک توکیو در دو رشته رقابت کردند اما بازهم موفق به پیروزی و شانس کسب مدال نشدند.
در نهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو ورزشکاران ایران تنها در دو رشته کشتی و والیبال مسابقه دادند و در هر دو رشته ورزشکاران ایران ناکام بودند.
علیرضا نجاتی در ۶۰ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، ۲ نماینده ایران در روز نخست این رقابت ها بودند که نجاتی با شکست ۵ بر ۵ مقابل حریف ارمنستانی در دور نخست، حذف شد و میرزازاده نیز پس از برتری مقابل حریف کره‌ای، برابر میخاین لوپز کشتی‌گیر ۳۸ ساله کوبایی و دارنده ۸ طلای جهان و المپیک با نتیجه ۸ بر صفر شکست خورد، اما با راهیابی لوپز به فینال، میرزازاده در گروه شانس مجدد برای مدال برنز مبارزه خواهد کرد. میرزازاده فردا صبح ساعت 6:30 به مصاف الکسوج از رومانی می‌رود و در صورت پیروزی، برای کسب مدال برنز با رضا کایالپ از ترکیه مسابقه خواهد داد.
تیم ملی والیبال نیز با سه شکست و دو پیروزی و قرارگیری در رده پنجم گروهش از رسیدن به دور بعدی مسابقات بازماند.  
* کشتی فرنگی:
امین میرزازاده نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم در آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در دور نخست مقابل کیم مینسئوک دارنده مدال برنز جهان از کره جنوبی با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. میرزازاده در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف میخان لوپز دارنده ۳ طلای المپیک و ۵ طلای جهان از کوبا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه سنگین ۸ بر صفر  شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.
در ادامه با راهیابی لوپز به فینال، میرزازاده در گروه شانس مجدد فردا برای مدال برنز مبارزه خواهد کرد. 

علیرضا نجاتی دیگر نماینده ایران در روز نخست رقابت‌های کشتی فرنگی در وزن ۶۰ کیلوگرم بود. او در دور نخست و در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف آرمن ملیکیان دارنده مدال طلای امیدهای جهان ۲۰۱۹ از ارمنستان رفت و با نتیجه ۵ بر ۵ تن به شکست داد.
نجاتی برای اینکه در گروه بازنده‌ها برای کسب مدال برنز تلاش کند باید رقیبش به فینال صعود می‌کرد که آرمن ملیکیان در دومین مسابقه اش مقابل تمیروف، حریف اوکراینی شکست خورد تا نجاتی خیلی زود از دور رقابت ها کنار رود.

*والیبال:
تیم ملی والیبال ایران در پنجمین بازی خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد تا از صعود به مرحله یک چهارم نهایی المپیک باز بماند.
 ایران در گروه A رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار داشت و درحالی مقابل ژاپن قرار گرفت که پیش از این بازی به دو پیروزی و دو شکست دست یافته بود. بلند قامتان ایران در رقابت های گروهی المپیک مقابل لهستان و ونزوئلا به پیروزی رسیدند و مقابل کانادا و ایتالیا بازی را واگذار کردند.  


  • نویسنده :
  • منبع :