19 دی: معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: بستری های کرونایی در تهران با عبور از ۱۰ هزار بیمار رکورد جدیدی را از ابتدای بروز بیماری تا هشتم مرداد ماه ثبت کرده است.
دکتر نادر توکلی در گفت و گو با ایرنا افزود: درحال حاضر وضعیت بیماری کرونا در تهران اصلا خوب نیست و همچنان در اوج تعداد بستری هستیم.
وی ادامه داد: حداکثر ظرفیت بستری کرونایی در تهران حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار است که در حال حاضر بخش عمده آن پر شده است.
معاون درمان ستاد فرماندهی کرونا در تهران، تعداد بستری های بیمارستان روز هشتم مرداد ماه را هزار و ۷۷۲ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۰۸ نفر در بخش های مراقبت های ویژه بستری شدند.
توکلی بر لزوم افرایش خدمات کلینیک های جامع درمان موقت بیماران کرونایی تاکید کرد و گفت: این مرکز کمک بسیار زیادی در کاهش بار بیمارستان ها داشته است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۸۰ مرکز در این مناطق فعال هستند، اظهار داشت: حدود ۴ هزار و ۵۰۰ بیمار به صورت روزانه به این مراکز مراجعه دارند و مراجعه کنندگان به این کلینیک ها خدمات تخصصی کرونا دریافت کردند.
توکلی، سیر درمان این بیماری حدود ۲ هفته اعلام کرد و از مردم تقاضا کرد در این مدت علاوه بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، خود را قرنطینه کنند تا از انتشار بیماری جلوگیری شود.  

  • نویسنده :
  • منبع :