19 دی: جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا بدون جمع بندی درباره تعطیلی دو هفته‌ای کشور برگزار شد. وزیر کشور در این باره گفت:‌ تعطیل کردن نیاز به مقدمات و برنامه ریزی و اقناع و همراه سازی مسئولان و مردم دارد.
عبدالرضا رحمانی وزیر کشور، در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا که با موضوع تعطیلی دو هفته‌ای برگزار شد، گفت: شرایط کرونایی و شرایط تحریمی و مشکلات ناشی از این‌ها می‌طلبد تا هر نوع اقدامی، هوشمندانه دقیق و هدفمند صورت گیرد.

وی افزود: همه دوستان در این جلسه بحث کردند و نظرسنجی‌های مختلفی هم مطرح شد و همه اینها نشان داد که درست است که تعطیلات به عنوان یکی از راه‌های اقدام و اثرگذاری است اما انجام این کار احتیاج به مقدمات برنامه ریزی‌ها اقناع سازی و همراه سازی مسئولان و به ویژه مردم را می‌طلبد اگر به شکل هوشمندانه برنامه‌ریزی نشد چه بسا ما نتواتیم با وجود متحمل شدن هزینه اقتصادی به اهداف مدنظر برسیم. بنا شد بررسی دقیق‌تری صورت گیرد و در روزهای آینده در ستاد همه مباحث را مطرح کنیم و آن زمان تصمیم‌گیری کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: مقرر شد شرایط جرائم و شرایط کنترلی را در قالب پیشنهاداتی مطرح کنیم که موثرتر باشد. نوع جرائم با نوع تخلفات هماهنگی ندارد و کم است باید. این جرائم به گونه‌ای پیگیری و اجرا شود که تاثیرپذیری بیشتری داشته باشد که بنا شد اصناف و نیروی انتظامی پیشنهادات خود را بیان کنند.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه در حوزه دارو تمهیدات صورت گرفته و جای هیچ نگرانی نیست، تصریح کرد: بحث واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل‌ها یکی از مهمترین مسائل است، الان میزان واکسیناسیون به ۴۰۰ و ۵۰۰ هزار رسیده است که مقرر شد با کمک همه دستگاه‌ها این مسئله سرعت بگیرد و علاوه بر آن اعلام شد که از هفته  آینده احتمالا تولید داخلی واکسن به یک میلیون برسد و در کنار آن واردات نیز افزایش پیدا کند.

  • نویسنده :
  • منبع :