19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: درآینده‌ای نزدیک مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونای استان به ۱۷ مرکز می‌رسد.
محمد رضا قدیر سه شنبه شب در جلسه هماهنگی گسترش مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا استان با تاکید بر ضرورت همکاری سایر دستگاه‌ها در امر واکسیناسیون اظهار داشت: در ایام شیوع کرونا کادر بهداشت و درمان سختی‌ها را به‌جان خریده و از سلامت مردم ضیانت کرده اما با توجه به‌فرسایشی شدن بحران، انتظار است سایر نهادها به‌یاری دانشگاه آمده تا فرایندهای طراحی شده با سرعت و کیفیت بهتری اجرایی شوند.
قدیر با اشاره به‌اینکه تاکنون ۱۴۶ هزار دوز واکسن در قم تزریق شده‌است گفت: برنامه‌ریزی شده است تا با راه اندازی مراکز جدید واکسیناسیون، تزریق روزانه واکسن در استان قم بین هشت تا ۱۰ هزار دوز در روز برسد.
وی نیاز استان برای سرعت بخشیدن به‌فرایند واکسیناسیون را ۱۷ مرکز ذکر کرد و افزود: تاکنون ۱۰ مرکز در استان راه اندازی شده و با افزایش مراکز تجمیعی به ۱۷ مرکز در آینده‌ای نزدیک، فرایند واکسیناسیون در استان سرعت بیشتری می‌گیرد.
وضعیت کرونایی قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :