19 دی: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه افرادی که واکسیناسیون شده‌اند بسیار کمتر از سایر افراد به جهش جدید ویروس کرونا به نام دلتا مبتلا می‌شوند، از آغاز واکسیناسیون دانشجویان در شهریورماه خبر داد.
دکتر محمدرضا قدیر در حاشیه افتتاح مرکز جهادی واکسیناسیون شهید گمنام دانشگاه قم، عنوان کرد: اکنون کشور در پیک بزرگی قرار دارد که شاید بزرگ‌ترین پیک در طی پنج دوره خیز این بیماری در کشور است، روزانه هم‌وطنان بسیاری آسیب می‌بینند، در قم ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل است و بیش‌از ٨٠٠ بیمار بستری در بیمارستان‌ها وجود دارد همچنین روزانه ششصد بیمار به‌صورت موقت در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.
تنها راه کنترل بیماری واکسیناسیون وسیع است
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم ادامه داد: تنها راه کنترل بیماری واکسیناسیون وسیع است و این امر با افزایش سرعت و واکسیناسیون در سراسر کشور انجام می‌پذیرد.
در استان قم رکورد واکسن با روزانه ده‌هزار دوز شکسته شده‌است
وی بیان کرد: مرکز جهادی دانشگاه قم نهمین مرکز واکسیناسیون است که در حال افتتاح است و در استان قم نیز در زمینه واکسیناسیون  رکورد واکسن با روزانه ده‌هزار دوز شکسته شده‌است.
دکتر قدیر افزود: تمام سازمان‌های استان قم با کمک استاندار محترم بسیج شدند و به‌همراه رؤسای دانشگاه‌ها از جمله دکتر دیرباز و کمک‌های جهادی که از مردم و همچنین جوانان گرفته‌شده روند واکسیناسیون افزایش یافته است، همچنین واکسیناسیون به‌صورت کامل تحت نظر خود مراکز قرار گرفته‌است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم اضافه کرد: اعضای هیئت‌علمی، پرسنل و دانشجویان برای تحقق این امر آموزش دیدند و مدیریت مرکز نیز به‌عهده خود دانشگاه قم و افراد آموزش‌دیده است، علوم پزشکی نیز وظیفه نظارت و تأمین واکسن برای مراکز را به‌عهده دارد. 
وی افزود: همچنین در طی این هفته چهار مرکز واکسیناسیون جدید نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی افتتاح شده‌است و امید است که این مراکز توسعه یابد تا سرعت واکسینه شدن مردم نیز افزایش پیدا کند از نظر تعداد واکسن نیز هیچ کمبودی در استان وجود ندارد و هم واکسن ایرانی هم خارجی به‌اندازه کافی موجود است مردم نیز در بین این دو نوع واکسن قدرت انتخاب دارند.
زمانی می‌توانیم به ایمنی کامل برسیم که شصت تا هفتاد درصد مردم به‌طور کامل واکسینه شده باشند
دکتر قدیر ادامه داد: زمانی می‌توانیم به ایمنی کامل برسیم که شصت تا هفتاد درصد مردم به‌طور کامل واکسینه شده باشند البته در برابر سوش دلتا که سوشی بسیار وحشی است ممکن است مصونیت کامل صورت نگیرد اما تا حدود زیادی در برابر این نوع جهش ویروس نیز واکسن می‌تواند مقاومت کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم افزود: در بیمارستان‌ها نیز اکثر بیماران کرونایی از افرادی هستند که واکسینه نشده‌اند و این امر مشخص می‌کند که او واکسن تاثیر بسیار فراوانی در عدم ابتلا به این ویروس دارد.
وی ادامه داد: هدف اول این است که شصت تا هفتاد درصد مردم واکسینه شوند تا بتوان چرخه انتقال بیماری را کنترل کرد، و هدف واکسیناسیون کاهش مرگ و میر و کاهش بیماران بدحال است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در پایان تصریح کرد: در شهریورماه واکسیناسیون دانشجویان استان قم آغاز می‌شود این امر باید در یک مرکز عمومی باشد تا همه بتوانند از این مرکز استفاده کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :