19 دی: هلال احمر استان تهران همزمان با موج سهمگین و پنجم کرونا که موجب افزایش مبتلایان به بیماری کووید. ۱۹ در پایتخت شده است، با هدف همراهی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اولین چادر معروف به "راب هال" را در شرق پایتخت برپا کرد.
روابط عمومی هلال احمر استان تهران در گزارشی با اشاره به بحرانی تر شدن شیوع ویروس کرونا دلتا در پایتخت، اعلام کرد که جهت افزایش ظرفیت پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا، فضایی در کلینیک درمانی هلال ایران در محدوده تهرانپارس در نظر گرفت و اولین چادر "راب هال"با قابلیت های مختلف را برپا کرد تا در مواقع نیاز و اضطراری در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.
چادر "راب هال" که از بزرگترین چادرهای عملیاتی موجود است، با همکاری اعضای تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران و عوامل عملیاتی هلال احمر شهرستان ری برپا شده است.
چادر امدادی "راب هال" از جنس پی وی سی، ضد آب است و با ۲۴۰ متر مربع مساحت و ارتفاع ۵.۵ متر و ۲.۵ تن وزن، اسکلت قدرتمندی در مقابل هرگونه باد و طوفان و باران شکل داده است.
این نوع چادر در شرایط «اضطراری عمومی» و «اضطراری پیچیده» در انواع حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی برای برپایی انبارهای امدادی، استراحتگاه های اسکان اضطراری و موقت حادثه دیدگان و بیمارستان های صحرایی در اختیار مدیران بحران و سوانح قرارمی گیرد.
آمادگی برای شرایط اضطرار کرونایی؛هلال احمرتهران چادر"راب هال" برپا کرد
استان تهران از جمله  ۲۸۵ شهر کشور است که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و آمار مبتلایان به بیماری کووید. ۱۹ بعلت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از سوی برخی از شهروندان بطور روز افزون رو به افزایش است و با افزایش تعداد بستری شدگان، ظرفیت اکثر بیمارستان های دولتی و شخصی استان تهران تکمیل شده است.
موضوعی که رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران روز چهارشنبه آن را مورد تاکید قرار داد و گفت که در استان تهران آمار روزانه ۱۰ هزار بستری در بیمارستان‌ها ثبت شده که یک رکورد جدید و خطرناک است.
جلیل کوهپایه زاده در گفت و گویی رسانه ای با تاکید براینکه مراجعه به مراکز جامع سلامت، کلینیک‌ها، بیمارستان‌های خصوصی و دولتی و مطب‌ها به شدت افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: براین اساس فعالیت مراکز سرپایی و کلینیک‌های تنفسی بیمارستان‌ها بیشتر شده است و آنها هم ظرفیتشان را برای ارائه خدمات دو برابر کرده‌اند.
به گفته کوهپایه زاده حدود یک هزار تخت دیگر به ظرفیت اصلی اضافه شده و هم اکنون حدود  ۱۱ هزار تخت برای رزرو بیماران کوویدی در دستور کار مدیریت کرونا در نظر گرفته شده است تا بتوان حجم بیشتری از بیماران بستری شده را مداوا کرد.
در این راستا، استاندار تهران نیز با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید. ۱۹ و تعداد مراجعه به بیمارستان ها، در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا، گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی، تأمین اجتماعی، بخش خصوصی و نیروهای مسلح داریم که نشان می‌دهد وضع خوبی نداریم.
وی افزود: باید تخت‌های بیمارستانی ما باید افزایش پیدا کند و از تخت‌های بیمارستانی تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح نیز استفاده کنیم و اطمینانی به جامعه بدهیم که ما تخت بیمارستانی ذخیره داریم، همان طور که ما در بدترین شرایط ۱۱ هزار تخت بیمارستانی پیش از این برای بیماران فراهم کردیم.
بستری شدن روزانه ۲ هزار بیمار جدید کرونایی بطور متوسط 
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: روزانه به طور متوسط ۲ هزار بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های تهران بستری می شوند به عبارتی این تعداد بیمار وارد بخش های بیمارستانی می شوند.
علیرضا زالی افزود: روزانه بین هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۷۰۰ بیمار در تهران ترخیص می شوند و هنوز توازن مثبت به نفع ترخیص در این مناطق به وجود نیامده است.
وی افزود: در چهار هفته اخیر بین تعداد ترخیص شدگان و ورودی بیماران کرونا به بیمارستان ها، تناسبی برقرار نشده است و هنوز مجبور به افزایش ظرفیت های بیمارستانی از جمله تخت هستیم.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: در حال حاضر ۱۱۸ بیمارستان در تهران میزبان بیماران کرونایی هستند و عملا در این زمینه مشارکت دارند، اما از این تعداد ۱۵ بیمارستان بیشترین بار کرونا را به دوش می کشند.
زالی افزود: در حال حاضر ۹ هزار و ۴۰۰ بیمار بستری در استان تهران داریم که از این تعداد حدود ۲ هزار و ۴۰۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.
وی افزود: در ابتدای خیز پنجم ۲۰ مرکز بستری موقت در تهران داشتیم که الان به بیش از ۱۰۰ مرکز افزایش یافته و روزانه چهار هزار و ۲۰۰ بیمار از خدمات این مجموعه ها استفاده می کنند.
براساس اعلام روز چهارشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان ۴۰۹ نفر دیگر را گرفت و مجموع شمار تلفات کرونا در کشور به ۹۲ هزار و ۱۹۴ نفر رسید.



  • نویسنده :
  • منبع :