19 دی: روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتشار بیانیه‌ای نسبت به تحریف سخنان آیت‌الله حسینی بوشهری واکنش نشان داد.
در این بیانیه آمده است: خبری در فضای مجازی در حال نشر است که از اساس کذب است و اردوگاه دشمن با مسموم ساختن فضای رسانه و تحریف سخنان آیت‌الله حسینی بوشهری درصدد تضعیف نظام اسلامی و تبلیغ دین که رسالت اصلی حوزه‌های علمیه می‌باشد، برآمده است. البته این رویه دشمنان تازگی ندارد و هنوز یک هفته از سخنان گهربار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری نگذشته که فرمودند بعد از روی کار آمدن دولت جدید نکته مهم رویارویی با توطئه رسانه‌ای دشمن است، لذا از همه کسانی که اخبار رسانه‌ای را از فضای مجازی دنبال می‌کنند تقاضا می‌شود به صحت و سقم این اخبار توجه کامل داشته و دشمن را با عدم نشر شایعات، از رسیدن به مقصود خویش مأیوس سازند.
آیت‌الله حسینی بوشهری در پیامی که به مناسبت گردهمایی مجازی مبلغان محرم‌الحرام صورت گرفت به نکاتی کلیدی در راستای تبلیغ معارف اسلام که رسالت اصلی حوزه در جامعه می‌باشد، پرداختند؛ نکاتی از قبیل: وظایف مبلغین در تبلیغ چون: ۱ ـ کیفیت گرایی ۲ـ نهراسیدن از دشنام دشمنان ۳ ـ استفاده از بهترین شیوه های تبلیغی ۴ ـ تبلیغ با رفتار در کنار گفتار ۵ ـ اعتقاد به امداد الهی ۶- حرکت بر اساس شرایط موجود.
ایشان در توصیه به مبلغین، همدلی با مردم و دغدغه‌مندی برای حل مشکلات آنان - که از نکات برجسته خطبه‌ها و سخنرانی‌های این عالم مردمی می باشد- پایین نگه داشتن سطح توقع از مردم را مهم ارزیابی نموده و اشاره کردند، درشرایط موجود که به هر دلیلی، از شیطنت خارجی‌ها گرفته تا بی تدبیری‌ها، اکنون کشور به زحمت افتاده، مردم برای حل مشکلات و توقعات شان با مسئولان همراهی کنند تا ان شاءالله مشکلات برطرف گردد.
آیت‌الله بوشهری ضمن توصیه نسبت به رعایت نکات لازم در نحوه برگزاری مراسم عزاداری اظهار داشتند، مبلغان باید با توجه به مشکلات مردم با آن‌ها همدلی نموده و در شرایط فعلی که حالت یأس در برخی از مردم عزیز ایجاد شده، لازم است نسبت به بازگشت امید به بدنه جامعه اقدام لازم را صورت دهند.

  • نویسنده :
  • منبع :