19 دی: معاون درمان وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تمام نیازهای درمانی و خدمات بیمارستانی استان‌ها به طور مستمر تامین می شود گفت: مراکز پشتیبانی برای تمامی استان های بحران زده کرونایی در نظر گرفته شده تا در صورت لزوم از آنها استفاده شود.
دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه بازدید از سالن اورژانس پشتیبان سایت لاکان رشت اظهار داشت: در حال حاضر کمبود محسوسی در امکانات بیمارستانی استان گیلان وجود ندارد و در صورت نیاز امکانات در کمترین زمان مهیا خواهد شد. 
وی با اشاره به خدمت رسانی مناسب حوزه سلامت گیلان به بیماران کرونایی در این مرکز اضافه کرد: تمامی خدمات بیمارستانی از جمله تخت بیمارستانی، مانیتورینگ، اکسیژن ساز و خدمات دارویی فراهم است.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اورژانس‌های پشتیبان هیچ تفاوتی با بیمارستان ندارند و در شرایط بحرانی می توانند نیاز استان را برآورده کنند تا به سرعت بیماران تحت پوشش درمانی قرار گیرند.
دکتر جان بابایی با بیان این مطلب که در دیگر استان های بحران زده نیز تمهیدات این چنینی انجام شده است، تصریح کرد: در استان هرمزگان و بوشهر نیز این مراکز مستقر شده است.
وی تاکید کرد: مردم برای خدمات بستری نگرانی نداشته باشند، بلکه تنها دغدغه ما دوری مردم از تجمعات و انتقال بیمار است که متاسفانه منجر به از دست دادن عزیزانمان می شود.
معاون درمان وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان یادآور شد: از همه ظرفیت ها و امکانات در جهت خدمت رسانی مطلوب به مردم استفاده خواهیم کرد و امیدواریم که مردم نیز با رعایت پروتکل ها و دوری از هر گونه تجمع، یاری رسان مدافعان سلامت و عزیزانی که صادقانه در راه خدمت رسانی تلاش می کنند، باشند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا