19 دی: مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: آمار متوفیان کرونایی شهر تهران در پیک پنجم ۲ تا ۲.۵ برابر شده‌است.
سعید خال شامگاه جمعه در گفت وگو تلویزیونی با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حدود ۴۰ درصد جانباختگان کرونایی مربوط به شهر تهران هستند، افزود: شمار جانباختگان کرونایی و غیرکرونایی در شهر تهران به ۴۰۰ نفر در روز رسیده است.
وی اظهار داشت: فوت ۲۱۶ کرونایی را در یک روز تجربه نکرده بودیم حتی در دوران دفاع مقدس بی سابقه است، این درحالی است که شمار جانباختگان کرونایی در یک ماه پیش به زیر یکصد نفر رسیده بود.
این مسئول با اشاره توانمندی های سازمان بهشت زهرا (س) در بحران کرونا خاطرنشان کرد: اگر زیر ساختهای لازم و تجربه این بحران را نداشتیم مثل کشورهای آمریکا، یونان و دیگر کشورها از پای در می آمدیم.
خال از شهروندان خواست که با توجه به افزایش جانباختگان کرونایی، تنها برای تدفین آن هم با حداقل افراد و بستگان درجه یک متوفیان به بهشت زهرا بیایند.
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تاکید کرد: در پیک پنجم کرونا و سویه دلتای این بیماری برخلاف سویه های مختلف شاهد جان باختن هموطنان در همه گروهای سنی شامل جوانان و حتی کودکان هستیم.
وی اعلام کرد: ارزان‌ترین قبر در بهشت زهرا رایگان است، بدین معنا که اگر خانواده‌ای اعلام کند که قادر به خرید قبر نیست، سند یک طبقه از قبر سه طبقه به صورت رایگان به آن‌ها واگذار می‌شود و طبقات دیگر قبر هر کدام حدود ۲.۵ میلیون تومان به آن‌ها فروخته می‌شود، یعنی یک قبر سه طبقه پنج میلیون تومان فروخته می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: قیمت گران‌ترین قبر در بهشت زهرا که در قطعات قدیمی قرار دارد، ۲۵ میلیون تومان است.
وی بر صحت آمار جانباختگان کرونایی در بهشت زهرا (س) تاکید و اضافه کرد: همه امور متوفیان در بهشت زهرا (س) سیستمی است و آمارها بصورت دقیق اعلام می شود و هرگز به مردم دروغ نگفته ایم.
خال یادآور شد: همه امور مربوط به متوفیان درصورت نداشتن مشکل از زمانی که وارد بهشت زهرا می شود تا دفن حدود یک ساعت و نیم طول می کشد.

  • نویسنده :
  • منبع :