19 دی: معاون اول رئیس جمهوری با قدردانی از تلاش نیروی انتظامی، به وزیر بهداشت و فرمانده ناجا دستور داد تا ضمن بررسی فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ممانعت از حرکت خودروی یک پزشک برای عزیمت به محل کار، بر احترام کادر درمان و حفظ عزت پزشکان تاکید کنند.
محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری به وزیر بهداشت و فرمانده نیروی انتظامی دستور داد تا ضمن بررسی فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ممانعت از حرکت خودروی یک پزشک برای عزیمت به محل کار، ضمن قدردانی از وظیفه شناسی و تلاش های شبانه روزی ماموران نیروی انتظامی، حفظ احترام پزشکان و کادر درمان کشور را که در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا هستند، ضروری و واجب دانست.
متن کامل دستور دکتر مخبر به شرح ذیل است:
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
فرمانده محترم ناجا
با سلام 
«ضمن آن که وظیفه شناسی و تلاش های شبانه روزی ماموران زحمتکش و خدوم نیروی انتظامی قابل ستایش و قدردانی است، در عین حال حفظ حرمت، عزت و احترام پزشکان و کادر درمان خدوم و سخت کوش نظام سلامت کشور به عنوان انسانهای بی ادعا، مخلص و جان بر کف که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند نیز ضروری و بر همه ما واجب است. لطفا ضمن رسیدگی و بررسی موضوع ممانعت پلیس از حرکت خودرو خانم پزشک محترمی که در حال عزیمت به محل کار خود بوده است، نتیجه را در اسرع فقط برای اینجانب ارسال نمائید».
لازم به ذکر است اخیرا فیلمی از دکتر لیلا امیری در فضای مجازی منتشر شده است که در آن نسبت به ممانعت پلیس از حرکت خودروی وی برای عزیمت به محل کار خود در بیمارستان آبیک قزوین و نیز نحوه برخورد ماموران پلیس گلایه شده است.
گفتنی است، معاون اول رئیس جمهور همچنین عصر امروز طی تماس تلفنی با دکتر لیلا امیری ضمن دلجویی از وی به سختی شرایط کاری ماموران انتظامی و تحت فشار بودن آنها اشاره و بر بررسی موضوع تا مشخص شدن جوانب مختلف آن تاکید کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :