19 دی: نخست وزیر استرالیا روز یکشنبه اعلام کرد استرالیا شب گذشته برای تخلیه بیش از ۳۰۰ نفر از جمله شهروندان استرالیا، افغانستان، نیوزیلند، آمریکا و انگلیس ۴ هواپیما را شبانه به کابل فرستاده است.
به گزارش روز یکشنبه از خبرگزاری «رویترز»، «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا در حالی از خروج شب گذشته بیش از ۳۰۰ نفر از شهروندان استرالیا، افغانستان، نیوزیلند، آمریکا و انگلیس با ۴ هواپیما خبر داد که آمریکا و آلمان از شهروندان خود خواسته اند به دلیل شرایط امنیتی از رفتن به فرودگاه کابل اجتناب کنند. 
اسکات مورسیون در گفت و گو با تلویزیون استرالیا افزود: «ما با متحدان خود برای اعزام هواپیما برای خروج از افغانستان ادامه خواهیم داد و نه تنها شهروندان استرالیا و افغانستان را که مدارک مورد نیاز برای خروج دارند را خارج خواهیم کرد بلکه برای تخلیه شهروندان آمریکایی و نیوزیلندی و انگلیسی نیز تلاش می کنیم.» 
دولت استرالیا تااکنون بیش از ۵۵۰ نفر را از روز ۱۸ اوت (۲۷ مرداد) از کابل تخلیه کرده است. هفته گذشته نزدیک به ۸ هزار نفر با سازماندهی آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا از این کشور خارج شده اند.
«مریس پین» وزیر امور خارجه استرالیا نیز اعلام کرد اولین پرواز از کابل به شهر «پرت» در استرالیا جمعه شب وارد این شهر شده که شامل شهروندان استرالیا، افغانستان و خانواده های آنها از جمله زنان و کودکان بوده است. او روز گذشته در بیانیه ای که در وب سایت وزارت امور خارجه این کشور منتشر شد اضافه کرد: «هزاران نفر در ورودی فرودگاه کابل حضور داشتند و متاسفانه تعدادی نیز مجروح شدند که در میان آنها افرادی بودند که ما در تلاش برای خارج کردن آنها بودیم.» 

  • نویسنده :
  • منبع :