19 دی: نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: اطلاعات قم موظف بود با خشکاندن ریشه‌های سکولاریسم، جلوی این نطفه نامبارک در حوزه علمیه قم را بگیرد اما شما نه تنها اقدامی نکردید بلکه هیچ گاه صورت کریه‌ اینها معلوم نشد.
حسین جلالی نماینده رفسنجان و انار روز یکشنبه در مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: درباره جمله‌ای که قالیباف رئیس مجلس گفت لیست ۱۹ نفره وزیران محترم خدمت مقام معظم رهبری ارائه می‌شود و حضرت آقا مخالفتی نفرمودند و رد نکردند باید بگویم در این لیست که حضرت آقا به فرمایش آقای قالیباف تایید کردند، آقایان باغگلی، زلفی‌گل، سجادی، اسماعیلی هم هستند.
 وی در ادامه با بیان اینکه حوزه علمیه قم کانون انقلاب و قیام امام روح‌الله است، گفت: انقلاب از قم آغاز شد و علت حدوث انقلاب قم بود.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس خاطرنشان کرد: دشمن از سال ۷۰ به فرمایش مقام معظم رهبری آنتی تز انقلاب را از قم کلید زد و علت حدوث انقلاب باید علت بقا هم باشد. نباید علت آنتی تز انقلاب از قم شروع شود. رهبر انقلاب هشدار دادند که مراقب باشید تز انقلاب از قم بود و نگذارید آنتی تز انقلاب از قم شروع شود و ابراز نگرانی فرمودند که حوزه باید انقلابی بماند و نباید غیر انقلابی شود و این از دغدغه‌های حضرت آقا بود.
جلالی با اشاره به فعالیت خطیب در سمت مدیرکلی اطلاعات قم از سال ۷۰ گفت: توطئه‌های دشمن همزمان- البته نه به خاطر ایشان- شروع شد. حوزه غیر انقلابی هم آنتی‌تز انقلاب را داد. انتظار حوزه از خطیب پیش بینی، پیشگیری و شناسایی بود تا این نفوذ اعمال نشود.
وی با استناد به جمله‌ای از مقام معظم رهبری در آبان ۸۹ مبنی بر اینکه دشمنان انقلاب با استفاده از کارشناسان ایرانی سیاستی را طراحی کردند چون غیر از کارشناسان ایرانی به این نکته توجه نمی‌کردند و افراد طرف مشورت‌شان ایرانی بودند، افزود: حضرت آقا فرمودند این سیاستی بود که از قم آنتی تز انقلاب درست کنند همانطور که انقلاب از قم جوشید یک ضد انقلاب هم از قم به وجود بیاورند. بیگانگان نمی‌فهمیدند و آمریکایی‌ها نمی‌توانستند این حقیقت را تحلیل کنند و این را یک خودی، یک روحانی، یک آشنا و طبیعت روحانیت می‌توانست بفهمد و این را به آنان یاد دادند و سعی کردند در قم زمینه را فراهم کنند.چون نمی‌خواهم از کسی اسم بیاورم اسم نمی‌آورم و عبور می‌کنم.
جلالی گفت: بنده هم از اسم افراد و موسسات به تبعیت از مقام معظم رهبری معذورم. ممکن است جزو اسناد طبقه بندی شده هم باشد. خطیب ۱۲ سال از سال ۷۰ به صورت متوالی مدیرکل اطلاعات قم بود. اداره کل اطلاعات موظف بود با پیش بینی، پیشگیری و خشکاندن ریشه‌های آن جلوی این نطفه نامبارک را بگیرد.
نماینده مردم رفسنجان و انار یادآورشد: ارتباط هر دو بخش سنتی و سکولاریسم غربزده در قم می‌باشد و با توجه به ارتزاق مالی خارجی، اطلاعات نمی‌تواند در برابر آن پاسخگو نباشد. این موسسات و شبکه‌ها در مناطق مقاطع مختلف دارای مصادیق جاسوسی بودند و نقابی داشتند که هیچگاه صورت کریه‌شان معلوم نشد و بخش‌های اطلاعاتی هم نقاب به صورت آنان کشیده اند.
وی اضافه کرد: بدنه اطلاعات سربازان گمنام در اردوگاه و حسینیه حزب الله هستند و از این سربازان گمنام تشکر، عذرخواهی و از آنان حمایت می‌کنم. مدیریت و معاونان باید انقلابی شوند. مفاسد اخلاقی و سیاسی از دیگر ابعاد رفتاری آنان در قم است که طبعاً توسط اطلاعات کشف و زمینه رسیدگی آن به دادسرای صالح باید فراهم می‌شد. گروه‌های سکولار در قم دارای رفتار سیاسی مختلف و مقابله با اصل نظام و ولی فقیه بوده و با شخصیت‌های سیاسی مخالف نظام ارتباطاتی داشته‌اند.
این نماینده مجلس با تاسف بار خواندن این وضعیت، خطاب به وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: تاسف آور است که چرا این موارد به مراجع اطلاع‌رسانی نشده است در حالی که شما هر روز به دفاتر مراجع عظام خبرنامه مفصل می‌دادید اما هیچ وقت در خبرنامه‌ها این امر تبیین نشد. همیشه در خبرنامه‌ها فتنه و فتنه‌گران برجسته و انقلابی‌ها کمرنگ و تضعیف می‌شدند.
وی ادامه داد: تاسف آور است که در حال حاضر مجموعه‌های مختلف در پوشش ادیان و مذاهب در حوزه علمیه قم با لباس روحانیت شیعی رسماً سکولاریسم دینی، هرمنوتیک، نسبی‌گرایی و قرائت‌های مختلف را مطرح می‌کنند و به تعبیر یکی از خاخام‌های اسرائیل خدمتی که این مراکز به یهود کرده‌اند خاخام‌ها نکرده‌اند. چرا از این امر پیشگیری نشد.
جلالی گفت: الان هم برخی از این مجموعه‌ها با انگلیس ارتباط پنهانی دارند و در سال ۸۸ برای سقوط نظام اسلامی تلاش کردند. شما در دهه هشتاد به واسطه مسئولیت اشراف اطلاعاتی داشتید و نمایشگاه مهدویت و عرفان‌های کاذب را برگزار کردید. یکی از علمای بزرگ از آن بازدید و انتقاد کردند که چرا از جریانات وابسته و منحرف هیچ تابلویی مشاهده نمی‌شود. برخی از این جریانات با غفلت یا تغافل نیروهای اطلاعاتی در حاشیه امن بودند.
وی افزود: نه تنها با آنان کاری نداشتید بلکه با زمینه‌سازی به طلابی که در قم باسواد و انقلابی بودند به خاطر انقلابی بودن می‌گفتید اینها بی‌سواد هستند و به مجلس خبرگان نروند و آنانی که سکولار بودند و از انقلاب حرف می‌زدند می‌گفتید اینها ملا و باسواد هستند و می‌توانند برای کاندیداتوری مجلس خبرگان رهبری وارد شوند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: البته آقای خطیب در قم بیکار نبود، به جای شناسایی این افراد، بچه‌های جبهه انقلابی را شناسایی و برای آنان پرونده‌سازی می‌شد و روانه دادسرا می‌شدند. این غده‌های سرطانی در قم تا جایی پیش رفتند که رسما رسانه‌های غربی این مجموعه حوزوی را امید خود می‌دانند.
جلالی اضافه کرد: فردی در این میان به شدت در جبهه دشمن قوت گرفته بود که آقای خطیب این آدم را می‌شناسد و از خیانت این فرد خبر دارد. این فرد زمینه ستیز با مرجعیت را فراهم کرد و حضرتعالی از آن اطلاع داشتید.
این نماینده مجلس اما فتنه ۸۸ را قصه پر غصه‌ای توصیف کرد که همچنان این زخم جریحه‌دار بر دامن نظام وجود دارد و در این باره گفت: عمیق‌ترین، شدیدترین و کوبنده ترین موضوع در فتنه ۸۸ این بود که در آن دو رئیس جمهور در بطن فتنه بودند. خاتمی بغی به نظام کرد و همچنین آقای هاشمی. یونسی وزیر وقت اطلاعات در این فتنه خدمت کرد. مدیران کل در متن فتنه ۸۸ بوده‌اند. عملکرد شما در فتنه ۸۸ در قم چگونه بود. 
وی اضافه کرد: گفتید نگذاشتیم آسیبی به قم برسد درحالی که وقتی طلاب در قم می‌خواستند راهپیمایی کنند درهای  حرم بسته می‌شد و وقتی خواستیم در نماز جمعه تیرماه حضرت آقا شرکت کنیم جلوی ما را گرفتید و نگذاشتید به تهران برویم. اما خانم‌های فتنه‌گر وارد حوزه علمیه قم شدند و از حرم علیه نظام عکس گرفتند و با مراجع دیدار کردند. شما آنها را گذاشتید و این نکته بسیار مهمی است. در این دوره حساس اداره کل اطلاعات قم این حقایق را برای بزرگان امتناع می‌کرد یا اینکه واقعیت موجود را تحریف می‌کردند.
جلالی خطاب به خطیب اظهارکرد: آیا یادتان است در این ایام نامه توهین آمیز به رهبر معظم انقلاب صادر شد. چه کسی قبل از خطبه تاریخی ایشان در ۲۲ خرداد این نامه را امضا کرد؟ یکی از دفترداران شما این نامه را امضا کرد که در فتنه ۸۸ کوتاه بیاید و در تهران گفتند که به مقام معظم رهبری فشار بیاورید تا انتخابات را باطل کند. چرا عده‌ای که برای شورش از قم به تهران آمدند، شناسایی و مشخص نشده‌اند؟
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آن زمان ترک فعل، قصور یا تقصیر کردید خواهش می‌کنم این موارد پیگیری شود قم در معرض خطر است به داد قم برسید و آقایان باید کاری می‌کردند که نکردند. دیر شده است اما جلوی ضرر را هر جا که بگیرید منفعت است.
این نماینده مجلس خطاب به همکاران خود تصریح کرد: آیا خطیب با این کارنامه غیر درخشان می‌تواند زمام چنین وزارتخانه مهمی را برعهده بگیرد و با توجه به این سوابق در صورت احتمال وقوع فتنه‌ها آیا به مقابله با آن برخواهد خاست یا با تساهل و تسامح برخورد خواهد کرد.
 وی افزود: یک عنصر غیرانقلابی چگونه می‌خواهد از بدنه انقلابی وزارتخانه استفاده کند؟ در بر همان پاشنه می‌چرخد و دولت انقلابی به خواست رهبر انقلاب اسلامی حاصل نمی‌شود.


  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا