19 دی: نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به برخی از حواشی مرتبط با معرفی وزرا و تایید آنها از سوی رهبر انقلاب گفت: مطابق اصل ۱۳۳ قانون اساسی، رئیس جمهور وزرا را به مجلس معرفی می کند.
علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصول ۱۱۳ و ۱۳۳ قانون اساسی گفت: براساس اصل ۱۱۳ بعد از رهبر انقلاب، عالی ترین مقام کشور رئیس جمهور است، همچنین بر اساس اصل ۱۳۳ وزرا توسط رئیس جمهور تعیین و به مجلس برای کسب رأی اعتماد معرفی می شوند.
نماینده مردم محلات و دلیجان تصریح کرد: معرفی وزرا توسط رئیس جمهور و رای اعتماد توسط مجلس صورت می گیرد. این مهم در حالی است که این روزها برخی خلاف واقع عنوان می کنند همه امور مرتبط با رهبر انقلاب است که باید یادآور شد در برخی موارد مرتبط با وزرا صرفا عدم مخالفت ایشان مطرح است، ولی تعیین کننده آنها رئیس جمهور است و این افراد باید پاسخگو باشند.
سلیمی گفت: این روزها برخی از همکاران به ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس چندین مرتبه استناد کردند که باید عنوان کرد صلاحیت ذکر شده در این ماده به دو بخش عمومی و بررسی مجلس تقسیم می شود که در این راستا قرینه مقارنت وجود دارد، بنابراین وقتی انطباق مدرک، سوابق وبرنامه ها پس از صلاحیت مطرح می شود، نشان از صلاحیت عمومی دارد که برای آنها استعلام گرفته می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :