19 دی: عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: داروی رمدسیویر (Remdesivir‌) تاثیر آنچنانی در کنترل بیماری کرونا ندارد.
دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ویروس لامبدا در چندین کشور مشاهده شده است، اظهارکرد: این ویروس در ایران مشاهده نشده است و در حال حاضر درگیر نوع دلتای آن هستیم.
وی خاطرنشان کرد: شیوه بیماری ویروس دلتا در کشور وحشتناک است و باید آن را کنترل کنیم و بیمارستان‌ها تجهیز و امکانات ICU و CCU و تعداد تخت‌ها را افزایش دهیم.
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید موضوع واکسیناسیون را مسئولین جدی بگیرند.
ابراهیمی بیان کرد: واکسن از طریق دولت وارد می‌شود اما متاسفانه در بازار سیاه شاهد وجود واکسن فایزر هستیم.
وی با اشاره به اینکه در کمیته مبارزه با کرونا کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی موضوع بازنگری در پروتکل‌های بهداشتی مطرح شده است، اضافه کرد: در حال حاضر رمدسیویر تاثیر آنچنانی در کنترل بیماری ندارد و این درحالیست در چند ماه اخیر ۵۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و چنانچه تاثیری ندارد چرا باید تزریق شود.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: براساس مقالاتی که چاپ شده در خیلی از کشورهای این دارو در پروتکل‌های درمانی آنان وجود ندارد ولی متاسفانه در ایران استفاده و هزینه هنگفتی برای آن صرف می‌شود.
ابراهیمی عنوان کرد: متاسفانه به گونه‌ای جا افتاده که چنانچه مردم این دارو را استفاده نکنند برای آنان مشکل ایجاد می‌شود.
وی بیان کرد: یکی از مصوبات کمیته مبارزه با کرونا کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی این بود که روی داروها، موارد ضروری بستری، نحوه درمان و ترخیص بیماران بازنگری صورت گیرد.
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از داروهای کرونا در کنترل بیماری تاثیری ندارند و مقالاتی چاپ شده که ادعا دارند این داروها تاثیر ندارند اما متاسفانه ما داریم برای درمان بیماران کرونایی از آنها استفاده می‌کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :