19 دی: خبرنگار کاخ سفید سی ان ان اعلام کرد دیدار جو بایدن رییس جمهوری آمریکا و نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی که قرار بود روز پنجشنبه در کاخ سفید برگزار شود، به تعویق افتاد.
خبرنگار کاخ سفید در حساب کاربری خود در توییتر نوشت این دیدار به روز جمعه موکول شده است.
در پی دو انفجار در روز پنجشنبه در کابل یکی در مقابل فرودگاه کابل و دیگری در هتل بارون، مقامات پزشکی افغانستان اعلام کردند تلفات دو انفجار انتحاری در نزدیکی فرودگاه کابل به ۶۰ کشته و ۱۴۰ زخمی افزایش یافته است.
ژنرال کنث مک‌کنزی فرمانده سنتکام نیز اعلام کرد در انفجارهای کابل ۱۲ نظامی آمریکا کشته و ۱۵ نظامی آمریکایی دیگر زخمی شده‌اند.
پیش از این، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد در انفجار کابل دست کم  ۱۲ نیروی آمریکایی کشته شدند.
بر اساس این گزارش، ۱۱ تفنگدار دریایی و یک پزشک نیروی دریایی آمریکا کشته و همچنین تعدادی از نظامیان آمریکایی مجروح شده اند.
نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی در حالی به واشنگتن سفر کرده است که دولت جو بایدن زیر تیغ تیز انتقادات در داخل و خارج از آمریکا بدلیل عملکردش در قبال بحران افغانستان است و انفجارهای اروز پنج شنبه کابل و کشته شدگان نیروهای آمریکایی نیز شرایط او را سخت تر از هفته گذشته خواهد کرد.
نفتالی بنت نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی که در واشنگتن بسر می برد، در نخستین سفر خود به آمریکا روز چهارشنبه با آنتونی بلینکن و لوید آستین وزیران خارجه و دفاع این کشور دیدار و گفتگو کرد.
پنتاگون با صدور بیانیه ای درباره این دیدار و مذاکرات ضد ایرانی طرفین ادعا کرد طرفین درباره تهدید برنامه هسته ای ایران، حمایت از تروریسم و تجاوز دریایی بحث و گفتگو کردند.
در بیانیه پنتاگون آمده است که طرفین توافق کردند در زمینه پدافند هوایی، موشکی و مقابله با سیستم های هواپیماهای بدون سرنشین همکاری کنند.
وزارت دفاع آمریکا همچنین مدعی شد واشنگتن بر تعهدش برای ثبات گسترده تر در خاورمیانه تاکید کرد.

صدراعظم آلمان سفر خود به اسرائیل را لغو کرد

لغو صدراعظم آلمان سفر خود به اسرائیل

همچنین پس از وقوع دو انفجار انتحاری در مقابل فرودگاه کابل در افغانستان، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان سفر خود به سرزمین‌های اشغالی را لغو کرد تا بر عملیات خروج نیروهای آلمان از افغانستان نظارت کند. 

به گزارش "فاکس نیوز"، قرار بود مرکل روز پنج شنبه به سرزمین‌های اشغالی سفر کند و با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرده و در یک نشست کابینه رژیم صهیونیستی شرکت کند. 

یک سخنگوی دولت آلمان گفت: به دلیل وضعیت متشنج در افغانستان، سفر صدر اعظم آلمان به اسرائیل لغو شده است. وی در آلمان خواهد ماند تا بر عملیات خروج نیروهای آلمانی از افغانستان نظارت کند. 

این درحالی است که در پی این انفجارها در کابل، کاخ سفید، دیدار جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم اسرائیل را به تعویق انداخت.

بر اساس گزارش‌ها، رئیس‌جمهوری آمریکا در حال دیدار با تیم امنیت ملی کاخ سفید برای گفت‌وگو درباره انفجارهای کابل است.

این انفجار همزمان با نزدیک شدن به ضرب الاجل ۳۱ اوت (۹ شهریور) جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان صورت گرفته است و دولت بایدن را به دلیل خروج شتابزده از افغانستان بیش از پیش زیر تیغ انتقادات برده است.

بر اساس گزارشات اولیه، بر اثر وقوع دو انفجار انتحاری در نزدیکی فرودگاه کابل ۱۳ نفر کشته و ۶۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

رسانه‌ها از پذیرش مسولیت این انفجارها توسط گروه تروریستی داعش خبر داده‌اند.



  • نویسنده :
  • منبع :