19 دی: مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن رد خبر منتشر شده در خصوص آغاز فروش سهام عدالت از فردا (شنبه) اعلام کرد که اکنون هیچ زمان دقیقی را نمی‌توان برای آغاز فروش سهام عدالت اعلام کرد.
صبح امروز جمعه در برخی از رسانه ها خبری درخصوص آغاز فروش سهام عدالت از فردا (شنبه) منتشر شد. در این خصوص «سیدمهدی پارچینی» در گفت و گو با ایرنا به خبر منتشر شده واکنش نشان داد و اعلام کرد: خبر آغاز فروش سهام عدالت از فردا (شنبه) شیطنت برخی رسانه ها بوده و به هیچ عنوان صحت ندارد؛ بنابراین این خبر تکذیب می شود. 
وی اظهار داشت: اکنون شاهد افزایش تقاضا در سهام شرکت های حاضر در سبد سهام عدالت هستیم که این امر به دلیل انتشار گزارش های مثبت از این شرکت ها صورت گرفته است و مقرر شد تا در صورت افزایش تقاضا در این شرکت ها، صرفا واگذاری این دسته از سهام عدالت که برای فروش گذاشته شده اند به صورت بلوکی صورت بگیرد. 
پارچینی با بیان اینکه هفته گذشته اطلاعیه ای را در این زمینه منتشر و اعلام کردیم، افراد می توانند اقدام به بازنگری فروش سهام عدالت خود در سامانه مربوطه کنند، گفت: این افراد ممکن است با توجه به شفاف شدن شرایط اقتصادی و سیاسی حاکم بر کشور دیگر به دنبال فروش سهام خود نباشند و به دلیل بهبود روند  بازار تمایل به نگهداری سهام خود داشته باشند تا بتوانند از رشد ارزش دارایی های خود منتفع شوند. 
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: با توجه به صحبتی که مطرح و اعلام شده بود که سهامداران می توانند تا روز جمعه نسبت به بازنگری سهام خود اقدام کنند، احتمالا برداشت اشتباهی صورت گرفته است و چنین فرضیاتی ایجاد شده است که از فردا (شنبه) فروش سهام عدالت آغاز می شود. 
وی با تاکید بر اینکه چنین فرضیاتی درست نیست و حتی ممکن است تا چند هفته آینده هیچ اتفاقی در خصوص فروش سهام عدالت صورت نگیرد، گفت: براساس شرایط بازار تصمیم گیری می شود که این بخش از سهام به صورت بلوکی واگذار شود یا خیر، همچنین به هیچ عنوان عرضه خرد برای سهام عدالت را در این بازار نخواهیم داشت تا روند بازار تحت تاثیر فروش سهام عدالت قرار نگیرد. 
پارچینی در پایان تاکید کرد: اکنون هیچ زمان دقیقی را نمی توان برای آغاز فروش سهام عدالت اعلام کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :