19 دی: نایب رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: علیرغم آنکه برخی سعی دارند افکار عمومی را به این سو سوق بدهند که فدراسیون در آستانه تعلیق است، اما مشکلی در ارتباط با فدراسیون جهانی و مجامع بین‌المللی نداریم.
«رسول هاشم‌کندی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، تصریح کرد: واقعیت این است که هیچ موضوعی در باب تعلیق فدراسیون وجود ندارد و نمی‌دانم چرا برخی به دنبال فرافکنی و ایجاد حاشیه هستند. مکاتبات ما با فدراسیون جهانی در حال انجام است و آنها نیز طبق روال قبل به آن پاسخ می‌دهند. 
پیش از این عنوان شده بود فدراسیون جهانی مستنداتی را برای روشن شدن موضوعات مختلف خواسته بود. وی در این خصوص خاطر نشان کرد: بله، این مساله انجام شده و از سوی کمیته ملی المپیک و فدراسیون دوچرخه‌سواری به همه آنها پاسخ داده شده و در حال پیگیری است و طبق روال مسایل و کارها در حال انجام است. البته برخی در ایران شیطنت می‌کنند که کار خوب و درستی نیست و امیدوارم منافع ملی را در نظر بگیریم.
بدهی ۹ هزار یورویی تور آذربایجان
نایب رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد مشکلات بدهی تور ایران و آذربایجان هم گفت: مشکلی که در این خصوص وجود دارد این است که تا سال ۲۰۱۶ بدهی پرداخت شد، اما در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ این مبالغ پرداخت نشده و برای همین دچار مشکل شدیم. مبلغ مورد نظر هم ۹ هزار یورو است که باید پرداخت شود تا بتوانیم این تور را دوباره برگزار کنیم. 
هاشم‌کندی در خصوص اینکه پول تور آذربایجان پیش از این از سوی کدام نهاد پرداخت می‌شد، یادآور شد: برای برگزاری یک رویداد بزرگ مانند تور ایران و آذربایجان طبیعی است که ارگان‌های مختلف باید همکاری و تعامل کنند تا شاهد یک مسابقه در سطح جهانی باشیم. تا سال ۲۰۱۶ این مبالغ توسط ایران نادو پرداخت می‌شد، این را هم در نظر بگیریم که تمامی نمونه‌های دوپینگ بدون حضور نماینده فدراسیون انجام می‌شد و توسط نمایندگان فدراسیون جهانی به آزمایشگاه کلن آلمان ارسال می‌شود. البته یک مشکل دیگر وجود دارد و این است که متاسفانه قانون شفافی در این خصوص وجود ندارد و برای همین دچار مشکل شدیم.
وی گفت: باید این مساله باید ختم به خیر شود تا بتوانیم دوباره تور ایران آذربایجان را در تقویم جهانی قرار دهیم، اما بازهم تاکید می‌کنم برای برگزاری یک رویداد بزرگ یا توری مانند ایران و آذربایجان نیازمند تعامل و همکاری است و نمی توان انتظار داشت بدون همدلی به سرانجام برسد. 
نایب رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری همچنین در مورد برکناری رییس هیات دوچرخه سواری استان البرز افزود: برای آنکه بتوانیم به موفقیت برسیم نیازمند همدلی و تعامل مناسب هستیم، متاسفانه در این مورد خاص روند کار به صورتی دیگر طی شد و شاهد ناهماهنگی بودیم. یک هیات باید با فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان همسو باشد اما این مورد در هیئت البرز دیده نشد. به عنوان مثال هیات البرز چند وقت پیش همایش بین‌المللی را با دعوت از سفرای چند کشور خارجی برگزار کرد که در نه با فدراسیون و نه با اداره کل هماهنگی نشده بود، طبیعی است که این ناهماهنگی مشکلات بسیاری را رقم می زند و روند نادرستی است. هر چند «جواد موسوی» پس از برکناری مدعی شده که به دلیل رای ندادن به محمود رشیدی در انتخابات فدراسیون کنار گذاشته شده اما واقعیت این است که چنین چیزی نبوده و نیست.

  • نویسنده :
  • منبع :