19 دی: فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: ۴۸ مرکز قمار با گردش مالی میلیاردی و همچنین ۶۲ واحد صنفی، پاتوق، سفره‌خانه و باشگاه بدنسازی که محل تجمع اراذل و اوباش بودند، در پایتخت شناسایی و تعطیل شد.

سردار حسین رحیمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۳۲۰ مجرم در سومین مرحله طرح اقتدار پلیس در فضای حقیقی و مجازی شناسایی و توسط پلیس پایتخت دستگیر شدند. 

وی افزود: در این مرحله با همکاری پلیس امنیت و فتا این مجرمان شامل عاملان شرارت، مزاحمان به نوامیس، اوباش دارنده سلاح غیرمجاز، توزیع کنندگان مواد مخدر و گردانندگان باندهای قمار و فساد هستند. 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: از این تعداد مجرم ۱۰۵ نفر اراذل و اوباش، ۱۲۸ نفر مزاحم نوامیس در پارک و مکان های عمومی، ۹ نفر حمل کننده سلاح گرم، ۱۹ نفر توزیع کننده مشروبات الکلی و ۵۹ نفر نیز علاوه بر شرارت به عنوان گرداننده گروه های توزیع مواد مخدر و قمار شناسایی شدند.

سردار رحیمی با بیان اینکه با اجرای این طرح ۵۷ دستگاه بی سیم نیز ضبط شد، اظهار داشت: در این طرح هشت قبضه سلاح، ۱۴۸ فقره سلاح سرد و ۲۵۸ شبه سلاح جمع آوری و ضبط شده است. 

فرمانده نیروی انتظامی تهران با بیان اینکه فروش، خرید و حمل شبه سلاح ها طبق قانون مجازات دارد خاطر نشان کرد: براساس قانون هرگونه استفاده از سلاح سرد خلاف و جرم است و با افرادی که اقدام به خرید، فروش و حمل آن کنند برخورد می شود. 

سردار رحیمی گفت: ۳۰ هزار نخ سیگار قاچاق و ۳۵ تن غذای فاسد شده حیوانات نیز در این طرح توسط پلیس کشف و ضبط شده است. 

وی به بعد فضای مجازی این طرح اشاره و اضافه کرد: ۵۸ نفر از گردانندگان سایت های مجازی نامتعارف فرهنگی نیز شناسایی و گروه ها و کانال های آنها مسدود شد. 

سردار رحیمی بیان کرد: همچنین در این طرح ۲۷ نفر اراذل و اوباش نوظهور دستگیر و ۱۷ تارنما که اقدام به قمار و شرط بندی می کردند، مسدود شده است.

دستگیری 11 فروشنده داروهای کمیاب و کرونایی 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: همچنین در این طرح ۱۱ فروشنده دارو که ۱۲۰ هزار قلم داروی های کمیاب و کرونا داشتند توسط ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند. 

به گفته سردار رحیمی در سومین طرح اقتدار پلیس پایتخت نیز یک باند سه نفره اسکیمر که اقدام به هک و کلاهبردای سه میلیارد تومانی از طریق رمز کارت های عابر بانک شهروندان کرده بودند و ۱۱۳ شاکی خصوصی داشتند به همراه ۶ متهم کلاهبرداری اینترنتی با ۵۰۰ شاکی خصوصی، دستگیر شدند. 

وی همچنین با اشاره به اینکه روز گذشته ۲ مامور پلیس حین انجام ماموریت توسط سارقان و اراذل و اوباش مجروح شدند، خاطر نشان کرد: این مجرمان که در حال متواری شدن از تهران بودند در کمتر از یک ساعت با همکاری پلیس استان های مرکزی و همدان دستگیر و هم اینک برای برخورد قاطع در اختیار پلیس آگاهی هستند. 

سردار رحیمی با اشاره به اینکه مجرمان در یک سال گذشته گستاخ تر شده اند، خاطر نشان کرد: واکنش و سرعت پلیس در برخورد با این مجرمان روز به روز بیشتر می‌شود. 

وی بیان کرد: طی پنج ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته در پایتخت یک درصد در وقوع جرایم و ۲ درصد در حوزه کشف افزایش داشته ایم که این جرایم بیشتر به صورت خرد و کمتر از ۲۰ میلیون تومان هستند.

 

 

 

  • نویسنده :
  • منبع :