19 دی: محمد شهرکی نیکوکار گنبدکاووس و خیّرین صاحب نام گلستان و کشور به‌مناسبت بزرگداشت هفته (۲ تا هشت شهریور) و گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، زمینه آزادی ۳۰ زندانی بدهکار و جرائم غیرعمد که حکم جلب آنها توسط محاکم قضایی نیز صادر شده بود را با جلب رضایت شاکیان فراهم کرد.
این نیکوکار گنبدی که ریاست شعبه ۱۱ صلح وسازش دادگستری این شهرستان را از سال ۸۲ تا کنون نیز برعهده دارد، روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: این تعداد زندانی که پرونده آنها بررسی و زمینه آزادی آنها فراهم شده، تا چند روز آینده به آغوش گرم خانواده باز خواهند گشت.
شهرکی که حاضر به اعلام مبلغ پرداختی برای فراهم کردن آزادی زندانیان نیست، پیش از این در ایام ماه مبارک رمضان امسال زمینه آزادی ۲۲۰ زندانی و در هفته قوه قضاییه (اول تا هفتم تیرماه) نیز موجبات آزادی ۴۷ زندانی بدهکار و جرائم غیرعمد را فراهم کرده بود.
به گزارش ایرنا، با فراهم شدن زمینه آزادی ۳۰ زندانی جدید، شمار زندانیانی که توسط محمد شهرکی از سال ۸۲ تا کنون فراهم شده از مرز ۶ هزار و ۷۰۰ نفر گذشت.
وی از نیکوکاران گنبدکاووس خواست برای کمک به حفظ بنیان خانواده از توان مالی خود برای آزادی زندانیان استفاده کنند.
نیکوکار گنبدی ۳۰ زندانی بدهکار را آزاد کرد
 محمد شهرکی رییس شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری گنبدکاووس
شهرکی معتقد است: با زندانی شدن یک فرد که ناخواسته دچار اتفاق منجر به جریمه مالی غیر عمد می‌شود، علاوه بر فرد، اعضای خانواده‌ وی نیز دچار مشکل و آسیب خواهند شد.

  • نویسنده :
  • منبع :