19 دی: وزیر امورخارجه هند گفت که در گفت وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان دو طرف درخصوص تقویت همکاری های دوجانبه توافق کردند.
سابرامانیام جایشنکار وزیر امورخارجه هند امروز (پنج شنبه) در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: یک تماس تلفنی برای تبریک گرم به امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران انجام گرفت. برای تقویت همکاری‌های دو جانبه مان توافق و درباره موضوعات مهم منطقه‌ای رایزنی کردیم.
وی ادامه داد: از ایران برای تسهیل پروازهای بازگشت ما از افغانستان تشکر و قدردانی می‌کنیم.
همچنین بنابر اعلام وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، طرف هندی در این تماس تلفنی ضمن تبریک انتصاب وزیر امور خارجه جدید کشورمان بر لزوم گسترش مناسبات میان دو کشور تاکید و با اشاره به زمینه‌های گسترده همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و مواصلاتی بین ایران و هند، به منظور انجام مذاکره در این خصوص از حسی امیرعبداللهیان برای سفر به هند دعوت به عمل آورد.
جایشنکار علاوه براین بر لزوم استمرار مشورت‌های تهران و دهلی نو درخصوص افغانستان تأکید کرد.
وزیر امورخارجه ایران نیز ضمن تشکر از دعوت همتای هندی خود از انجام سفر در موعد مناسب استقبال کرد و بر گسترش روابط بین جمهوری اسلامی ایران و هند در عرصه‌های مختلف اقتصادی شامل چشم‌اندازهای آتی و تعامل در مورد واکسن بین دو کشور، توسعه هرچه سریعتر پروژه چابهار و توسعه تجارت بین دو کشور تاکید کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :