19 دی: سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: بعد از گذشت ۲ سال از شیوع همه‌گیری ویروس کرونا در کشور هنوز چشم انداز روشنی از آینده نداریم که اعلام کنیم نقطه انقطاع و پایان کرونا چه زمانی خواهد بود.
دکتر مسلم چشمی روز پنجشنبه در جلسه ستاد مشترک دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی در مبارزه با ویروس کرونا افزود: کرونا زودگذر نیست و مدتها دست به گریبان این همه گیری خواهیم بود لذا تشکل‌هایی که بسیج جامعه پزشکی و دیگر نهادها راه اندازی کردند باید همچنان با استحکام به فعالیت خود ادامه دهند.
وی ادامه داد: در حال حاضر با موج های سینوسی کرونا مواجه هستیم اما عملکرد ما نباید مانند این موجها، پایین و بالا رفته و شدت و ضعف پیدا کند در این راستا خیلی منتظر نماندیم که دولت به ما چه می گوید، پیشتر نیز دولت روی خوشی به ما نشان نداد.
سرپرست بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: با این توصیف به جز جنبه های بهداشتی برای مقابله با کرونا جنبه هایی دیگر از جمله اجتماعی، امنیتی، فرهنگی و حتی رسانه ای را نیز مد نظر قرار دادیم.
چشمی افزود: در حال حاضر طرح شهید سلیمانی را بازنگری کرده ایم و تلاش شده در طرح جدید به همه اقشار مختلف در بسیج نقش داده شود.
وی اضافه کرد: ما به عنوان افراد نظامی از جنبه های بیوتروریسم به موضوع کرونا نگاه می کنیم و در هر صورت اگر این همه گیری بیوتروریسم نبود اما درسی به دشمنان داد که از این موضوع استفاده کنند.
سرپرست بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: طی رایزنی های صورت گرفته از سه شنبه آینده  مقادیر زیادی واکسن به خراسان رضوی خواهد رسید و بر این اساس مقرر شد سن واکسیناسیون در مناطق حاشیه شهر از ۳۰ سال به ۲۵ سال کاهش یابد.
چشمی به شیب تند و صعودی کرونا در خراسان رضوی طی هفته های قبل اشاره و بیان کرد: زحمات بخش درمان در حال نتیجه دادن است و اکنون در حال گذر از این دوره اوجگیری هستیم و برای جلوگیری از تشدید بیماری به دنبال واکسیناسیون عمومی قابل قبول با تامین واکسن و توسعه مراکز واکسیناسیون هستیم.
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۹۹۲ هزار و ۶۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که چهار میلیون و ۲۰۵ هزار و ۹۲۷ نفر از آنان بهبود یافته‌ و ۱۰۷ هزار و ۷۹۴ نفر بر اثر این بیماری جان باخته اند.
وزارت بهداشت اعلام کرد: هم‌اینک ۳۰۶ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهرستان در شرایط نارنجی و ۳۲ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. 

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا