19 دی: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات یزد با اشاره به تداوم بیماری کووید ۱۹ که منجر به توقف فعالیت موکب(هیات) هاو اعزام زایران به مناسبت اربعین حسینی در عراق شد، تاکید کرد: تاکنون مجوزی در این مورد در استان صادر نشده است.
موکب در عراق دسته یا گروهی است که کارهای گوناگون از جمله اداره ایستگاه صلواتی، ایستگاه  خدمات رسانی، پزشکی و دارویی و از این قبیل امور انجام می دهد.
محمدرضا جعفری خرمی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه زمزمه هایی شنیده می شود که مسئولان برخی موکب ها قصد دارند نسبت به اعزام زایر اقدام هایی انجام دهند، گفت: مسئولان موکب ها و هیات های مذهبی در جریان هستند، هرگونه فعالیت موکب ها و اعزام زایر به عراق نیاز به مجوز رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران با همکاری دولت عراق دارد.
وی اظهارکرد: هرگونه صدور مجوز در این ارتباط نیاز به مجوز رسمی سازمان حج و زیارت دارد.
کمک ۱۷.۵ میلیارد ریالی یزدی ها برای بازسازی فضاهای مذهبی عراق 
این مسئول تصریح کرد: مردم استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای بازسازی مکان های مذهبی شیعیان در عراق کمک کرده اند و حدود ۳۵ درصد کمک های اهدایی مردمی مربوط به تولید فرش دستباف ازسوی بانوان است که برای اهدا به بارگاه امامان معصوم (ع) و صحن حضرت زینب (س) از سوی ۴۵۰ نفر از بانوان هنرمند بافته شد.
وی  ادامه داد: مردم یزد علاوه بر کمک های نقدی مقداری طلا هم برای ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلا اهدا کردند.
یزدی ها پارسال ۳۰ میلیارد ریال وجه نقد، مقداری طلا و زیورآلات و کمک های جنسی شامل کاشی، سرامیک و سنگ‌های ساختمانی برای بازسازی مکان‌های مذهبی شیعیان در عراق کمک کردند.
یزدی ها می توانند کمک‌های نقدی را به ‌حساب ۱-۱۱۰۰۰۰۰-۸۲۲-۳۴۲۸ و یا شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۹۹۵۹۳۲۳۵ بانک انصار یزد واریز کنند و کمک‌های غیرنقدی را به ستاد سراسر تحویل دهند.

  • نویسنده :
  • منبع :