19 دی: مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از وقوع سانحه برای محمدحسن طریقت منفرد وزیر پیشین بهداشت و بستری شدن او در بخش مراقبت‌های ویژه خبر داد.
در پی وقوع سانحه برای محمدحسن طریقت منفرد وزیر بهداشت دولت دهم، کیانوش جهانپور در حسای کاربری خود در توییتر، نوشت: چند هفته پیش گپ و گفتی صریح، صمیمی و طولانی با دکتر طریقت منفرد داشتیم، مثل همیشه شفاف و تند و تیز، بخش زیادی از گفت وگو را ضبط کردیم، طبق معمول بر سر برخی مواضع شاذ توافقی نداشتیم، اما در دلسوزی و دغدغه مندی‌اش برای سلامت و عدالت تردیدی ندارم، متاسفانه دیشب دچار سانحه‌ای شده‌اند و ‌اینک در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت افزود: برای سلامتی این طبیب و مدیر خدوم سال‌های دور و نزدیک نظام سلامت آرزوی شفای عاجل و التماس دعا داریم و اما، متاسفانه برخی در فضای مجازی تصویر ایشان در ICU را منتشر کرده‌اند، از نظر اخلاق پزشکی انتشار تصویر بیمار/مصدوم کار درستی نیست!
طریقت منفرد، ۶۵ ساله دارای دکتری پزشکی عمومی و بورد تخصصی جراحی چشم است که در ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مجلس نهم رای اعتماد گرفت.
وی در سال‌های گذشته عضو هیات مدیره و معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی، معاونت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، مدیر دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مسوول بیمه و درمان کمیته امداد امام خمینی، مسئول بهداشت و درمان وزارت نفت، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و هیات امناء  دانشگاه علوم پزشکی سمنان و نیز ریاست بیمارستان امام حسین بوده است.

  • نویسنده :
  • منبع :