19 دی: رئیس جمهوری در پیامی درگذشت سردار سرافراز، سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.
به گزارش روز جمعه از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در متن آیت‌الله سید ابراهیم رییسی آمده است: درگذشت سردار سرافراز سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب اندوه و تاثر عمیق شد.
رییس جمهوری افزود: این فرمانده بسیجی، متعهد و بااخلاص، سالیان متمادی از زندگی پربار خود را در سنگرهای مختلف خدمتگزاری، پاسداری و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی سپری کرد و دو دهه در جایگاه ریاست ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، به طور صادقانه خدمت کرد.
رییسی در این پیام این ضایعه را محضر فرماندهی معظم کل قوا، ملت شریف ایران، نیروهای مسلح و همه دوستداران ایشان و به ویژه خاندان ارجمند فیروز آبادی تسلیت گفت و در سالروز شهادت سید الساجدین، از درگاه خداوند متعال برای آن سفر کرده علو درجات و همجواری با همرزمان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسالت کرد.
سردار سرلشکر بسیجی فیروزآبادی رییس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا بر اثر بیماری در ۷۰ سالگی درگذشت.
مرحوم فیروزآبادی در ۸ سال دفاع مقدس در سمت‌هایی چون جانشینی نخست‌وزیر در قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء، ستاد امداد و درمان جنگ کشور، امور پناهگاه‌ها و دفاع غیرعامل، پدافند شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای، مهندسی صنعتی جنگ و کمیته ساخت موشک زمین به زمین مشغول به فعالیت بود و پس از پایان جنگ تحمیلی در چهارم مهر ۱۳۶۸، بنابر تصمیم رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست ستاد فرماندهی کل قوا منصوب شد.

  • نویسنده :
  • منبع :