19 دی: با دستگیری چند تن از عاملان کودک ربایی در مشهد، یک باند سازمان یافته در حالی متلاشی شد که زن جوانی سرکردگی و هدایت این شبکه گسترده را به عهده داشت.
ماجرای این پرونده که از چند سال قبل در مشهد کلید خورده‌ بود، بعدازظهر نهم شهریور در حالی رنگ عملیاتی به خود گرفت که حدود ساعت ۲:۳۰ بعدازظهر زن جوانی به همراه دختر ۳ ساله‌اش وارد محله نجف در بولوار توس شد و به سمت منزل مسکونی خودش حرکت کرد. 
این زن جوان در حالی وارد منزل شد که دختر خردسال برای بازی کودکانه درون حیاط ایستاد و در حیاط نیز بازماند. در این هنگام ناگهان مردی ناشناس وارد منزل مسکونی شد و در یک لحظه دستمالی را جلوی دهان دخترک گرفت. 
او بلافاصله دختر ۳ ساله را که دست و پا می‌زد از زمین بلند کرد و با سرعت از حیاط خارج شد. مادر کودک جیغ‌زنان به داخل کوچه دوید، اهالی محل به یاری زن جوان آمدند و به تعقیب مرد ناشناس پرداختند و موفق شدند از فرار مرد جلوگیری کنند. 
با اعزام ماموران کلانتری مرد متهم دستگیر و در تحقیقات اولیه مشخص شد وی «م-خ» نام دارد، این مرد ۴۳ ساله در اعترافات اولیه خود به پلیس گفت: من برای زنی به نام «ن» کار می‌کنم و بنا به سفارش او دختر بچه ۳ ساله را دزدیدم. 
در پی اعترافات این کودک ربا، نیرو‌های انتظامی مراتب را به دادستانی مشهد اطلاع دادند، و پرونده به شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارجاع شد. 
قاضی حسن زرقانی دستور رسیدگی ویژه این پرونده را صادر کرد. 
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی سرهنگ جواد شفیع زاده هدایت گروه عملیاتی را به عهده گرفت و تحقیقات پلیس وارد مرحله جدیدی شد، بدین ترتیب کارآگاهان پس از تخلیه اطلاعاتی مرد ۴۳ ساله، با زن جوانی که قرار بود کودک را تحویل بگیرد، در نقطه‌ای از شهر قرار صوری گذاشتند و توانستند راننده و زن جوانی که قصد تحویل کودک را داشت دستگیر کنند. 
راننده خودرو که «م- ص» نام دارد در اعترافاتش گفت: من فقط راننده این شبکه هستم و برای انتقال هر کودک مبالغی بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان دریافت می‌کنم. این جوان ۲۳ ساله تبعه خارجی همچنین ادعا کرد، نقشی در خرید و فروش کودکان ندارد. 
«ن» (سرکرده شبکه) هم خود را فقط یک دلال نامید که تعداد زیادی کودک خرید و فروش کرده‌ است و از مبالغ میلیونی خرید و فروش کودکان ربوده شده پرده برداشت، ولی ادعا کرد با رضایت خانواده‌های کودکان، آن‌ها را به مبالغی تا ۱۰ میلیون خریداری کرده و بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان فروخته‌است. 
قاضی زرقانی اتهام مشارکت در آدم‌ربایی‌های متعدد و تشکیل و اداره شبکه سازمان یافته برای قاچاق و خرید و فروش انسان را در اولین جلسه بازپرسی به متهمان تفهیم کرد و بدین ترتیب تحقیقات تخصصی در این پرونده ادامه دارد.
انهدام باند کودک ربایی در مشهد به سرکردگی یک زن جوان
 
  • نویسنده :
  • منبع : خبرگزاری صدا و سیما