19 دی: پرونده پرافتخار کاروان ورزش ایران در شانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک که با نام «سردار دلها» راهی توکیو شده بود، با کسب ۱۲ مدال طلا، ۱۱ مدال نقره و یک مدال برنز بسته شد.
روز یازدهم از بازی‌های پارالمپیک توکیو در حالی به پایان رسید که کاروان ایران به چهار مدال دیگر دست یافت و در مجموع با کسب ۲۴ مدال در این دوره از مسابقات، به کارش پایان داد.
   در روز یازدهم، تیم ملی والیبال نشسته در فینال بازی‌های پارالمپیک برابر روسیه قرار گرفت و موفق شد با نتیجه ۳ بر ۱ به پیروزی برسد. ایران با این قهرمانی، یک مدال طلای دیگر کسب کرد و به قهرمانی‌هایش در پارالمپیک ادامه داد.
   در مسابقات دوومیدانی، سجاد محمدیان در پرتاب وزنه صاحب مدال نقره شد. همچنین صادق بیت سیاح در پرتاب نیزه دوم شد و مدال نقره ماده F۴۱ را از آن خود کرد.
   پایان کار درخشان کاروان سردار دلها/ ۲۵ مدال خوش رنگ برای ایران

   در تکواندو و در وزن مثبت ۷۵ کیلوگرم، اصغر عزیزی اقدم با غلبه بر حریفانش راهی فینال شد و با نمایشی عالی در فینال پیروز شد و مدال طلای دیگری را برای کاروان ایران به ارمغان آورد.
   اما کاروان ایران در روز پایانی دو ناکامی را هم تجربه کرد. تیم میکس تیروکمان ایران متشکل از زهرا نعمتی و غلامرضا رحیمی از رسیدن به فینال بازماند و در ادامه دیدار رده بندی را به چین واگذار کرد تا ایران یک مدال را از دست بدهد.
   همچنین رایحه شهاب که با شکست مقابل گل‌جونوی نایمووا از ازبکستان و پیروزی مقابل دانیلا آندریا مارتینز مارسیکال از مکزیک و رجایی آکرماش از مراکش به دیدار رده‌بندی وزن ۵۸+ کیلوگرم مسابقات تکواندوی بانوان بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو راه یافته بود، برای دستیابی به مدال برنز با ایمی تروسدیل از بریتانیا روبه‌رو شد. شهاب در این رقابت که در سالن تکواندوی مجموعه ماکوهاری مسه برگزار شد با نتیجه ۳۱ بر ۴۱ تن به شکست داد و به مدال برنز پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو نرسید.
   پایان کار درخشان کاروان سردار دلها/ ۲۵ مدال خوش رنگ برای ایران

   در فینال مسابقات قایقرانی ۲۰۰ متر انفرادی پارالمپیک توکیو در ماده KL۳ شهلا بهروزی راد نماینده کشورمان با هفت ورزشکار از کشورهای دیگر رقابت کرد و در نهایت به عنوان هفتم رسید.
   در مسابقات پرتاب وزنه F۳۴ سیامک صالح فرج زاده نماینده کشورمان با حریفان خود به رقابت پرداخت. این ورزشکار در نهایت با پرتاب ۱۰ متر و ۸۰ سانتیمتر در رده ششم قرار گرفت.
   ناکامی‌ها همچنین دامن تیم تیراندازی را هم گرفت. ساره جوانمردی در فینال رقابتهای تپانچه ۵٠ متر p۴ مختلط کلاس SH۱ به عنوان هفتم رسید و سمیرا ارم در مرحله مقدماتی حذف شد.
   پایان کار درخشان کاروان سردار دلها/ ۲۵ مدال خوش رنگ برای ایران

   به این ترتیب پرونده کاروان ایران با کسب ۲۴ مدال در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک بسته شد و مشخص شدن جایگاه نهایی کشورمان در این بازی‌ها در گرو اتمام کامل مسابقات و نتایج سایر کشورها است.

مدال‌آوران ایران در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک عبارتند از:

مدال طلا:

۱ - روح الله رستمی - پاراوزنه برداری
۲ - وحید نوری - جودو
۳ - محمدرضا خیرالله زاده - جودو
۴ - امیر خسروانی - پرش طول
۵ - مهدی اولاد - پرتاب وزنه
۶ - هاشمیه متقیان - پرتاب نیزه
۷ - ساره جوانمردی - تیراندازی با تپانچه
۸- سعید افروز - پرتاب نیزه
۹ - زهرا نعمتی - تیروکمان- ریکرو انفرادی
۱۰ - حامد امیری - دوومیدانی - پرتاب نیزه
۱۱ - تیم ملی والیبال نشسته
۱۲ - اصغر عزیزی اقدم - پاراتکواندو

مدال نقره:
۱ - امان الله پاپی - پرتاب نیزه
۲ - امیر جعفری - پاراوزنه برداری
۳ - علیرضا مختاری - دوومیدانی - پرتاب وزنه
۴ - حامد صلحی پور - پاراوزنه برداری
۵ - منصور پورمیرزایی - پاراوزنه برداری
۶ - رمضان بیابانی - تیروکمان - کامپوند
۷ - مهدی اولاد - دوومیدانی - پرتاب دیسک
۸ - علی پیروج - دوومیدانی - پرتاب نیزه
۹ - مهدی پوررهنما - پاراتکواندو
۱۰ - صادق بیت سیاح- دوومیدانی - پرتاب نیزه
۱۱ - سجاد محمدیان - دوومیدانی - پرتاب وزنه

مدال برنز:
۱ - سامان رضی - وزنه برداری


  • نویسنده :
  • منبع :