19 دی: مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز، نسبت به افزایش تصاعدی متوفیان کرونایی و احتمال کمبود خودروی حمل متوفی در این شهر هشدار داد.
فرخ جلالی روز شنبه در یک‌نشست خبری اظهار داشت: طی هفته‌های اخیر، آمار متوفیان کرونایی در تبریز چهار برابر افزایش یافته است.
به گفته وی، آمار متوفیان کرونایی در وادی رحمت تبریز از هفت نفر در ۲ هفته گذشته به ۳۰ نفر در روز رسیده است.
جلالی یادآور شد: با احتساب متوفیان عادی و کرونایی،‌ آمار فوتی‌های مدفون در وادی رحمت به ۶۵ نفر در روز رسیده است.
جلالی با اشاره به تجربه کلان‌شهر مشهد در کمبود خودرو برای انتقال اجساد گفت: اقدامات لازم برای جلوگیری از کمبود آمبولانس انجام شده، اما تامین نیازهای کلان‌شهر تبریز زمان بر خواهد بود.
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز همچنین از خرید چهار دستگاه آمبولانس جدید و نیز تعمیر و بازسازی هفت دستگاه آمبولانس قدیمی برای به‌کارگیری مجدد خبر داد و تشریح کرد: با این حال خدمات‌رسانی به شهرهای حومه تبریز به دلیل حجم بالای متوفیان، دشوار شده است.
جلالی با تاکید بر اینکه پرسنل وادی رحمت در ۲  نوبت کاری مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان هستند، یادآور شد: حجم بالای متوفیان، پرسنل آرامستان‌های شهرداری تبریز را خسته کرده و آنان  در این شرایط مجالی برای استراحت ندارند.
وی ضمن انتقاد شدید از شهروندان به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی در محوطه وادی رحمت، خاطرنشان کرد: حضور گروه‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ نفره در مراسم تشییع و تدفین، عدم استفاده از ماسک و به همراه آوردن کودکان در این اجتماعات به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

  • نویسنده :
  • منبع :