19 دی: همزمان با اخبار ضد و نقیض از سقوط پنجشیر، اسپوتنیک به نقل از سخنگوی طالبان اعلام کرد که این ولایت به طور کامل به دست نیروهای این گروه افتاده، حال آنکه جبهه احمد مسعود این موضوع را تکذیب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان اعلام کرد که ولایت پنجشیر افغانستان تحت کنترل کامل نیروهای این گروه قرار گرفته است.

سی ان ان: کنترل منطقه «بازارک» در دست جبهه مقاومت پنجشیر است

«علی نظری» سخنگوی جبهه مقاومت پنجشیر به خبرگزاری سی ان ان گفته است که نیروی مقاومت همچنان بر بسیاری از مناطق این ولایت از جمله منطقه مهم «بازارک» تسلط دارد.

وی همچنین گفت که «احمد مسعود» رهبر مقاومت پنجشیر در صحت کامل است و به زودی بیانیه ای را صادر خواهد کرد.

اسپوتنیک: امرالله صالح به تاجیکستان رفته است

خبرگزاری اسپوتنیک خبر داده است که امرالله صالح معاون سابق اشرف غنی از ولایت پنجشیر به تاجیکستان رفته است.

کانال مقاومت پنجشیر: ادعای طالبان درباره سقوط پنجشیر کذب است

‏جبهه مقاومت ملی افغانستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ادعای دشمن متجاوز [طالبان] مبنی بر تصرف پنجشیر نادرست است. نیروهای مقاومت ملی در قرارگاه‌ها که از پیش ایجاد شده بود، حضور دارند و از شب گذشته تاکنون جنگ در نقاط مختلف ادامه دارد.

مردم افغانستان مطمئن باشند که مقاومت تا رسیدن به آزادی و عدالت به یاری خداوند ادامه می‌یابد. برافراشتن نمایشی پرچم طالبان در برابر فرمانداری ولایت به معنی پایان مقاومت و تسلط کامل طالبان نیست.

ادعای طالبان درباره تصرف پنجشیر

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با انتشار توییتی، مدعی شد: آخرین سنگر مزدوران دشمن یعنی ولایت پنجشیر به طور کامل به تصرف درآمد. آخرین تلاش‌ها برای تأمین امنیت کامل در کشور نیز نتیجه داد و ولایت پنجشیر تحت کنترل کامل امارت اسلامی قرار گرفت.

مجاهد همچنین افزود که برخی از نیروهای جبهه مقاومت مغلوب شده و برخی دیگر از آنها نیز متواری گشته‌اند.

طالبان به مردم این ولایت اطمینان خاطر داده است که آنها را سرکوب نخواهد کرد.

کمی پیشتر، طالبان پیشنهاد «احمد مسعود» رهبر جبهه مقاومت پنجشیر را مبنی بر آمادگی برای گفتگو در صورت خروج نیروهای طالبان از ولایت پنجشیر، رد کرده بود.

الجزیره به نقل از سخنگوی طالبان اعلام کرد: بعد از اینکه احمد مسعود پیشنهاد صلح ما را رد کرد، ما دیگر هیچ حرفی برای گفتن به او نداریم.

بعد از چند روز درگیری فشرده، احمد مسعود ضمن استقبال از پیشنهاد شورای علمای افغانستان برای انجام مذاکرات، گفته بود: اگر طالبان نیروهای خود را از پنجشیر خارج کند، جبهه پنجشیر از تحرکات نظامی دست کشیده و آماده گفتگو است.

همچنین آسوشیتدپرس به نقل از شاهدان محلی خبر داد که هزاران نفر از نیروهای طالبان یک شبه بر هشت ولسوالی پنجشیر مسلط شدند. شاهدان مذکور به دلیل ترس از امنیت شان خواستند که نامشان فاش نشود.
  • نویسنده :
  • منبع :