19 دی: سخنگوی طالبان امروز در مصاحبه‌ای از «آنگلا مرکل» برای سفر به افغانستان دعوت کرد.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان امروز دوشنبه در مصاحبه با نشریه «بیلد» اعلام کرد: ما خواستار برقراری بهترین روابط دیپلماتیک با آلمان هستیم.

سخنگوی طالبان در این مصاحبه گفت: ما خواستار محیطی بسیار امن و مستحکم در افغانستان هستیم که مورد قبول همه کشورهای جهان باشد و رهبران جهان به آن باور داشته باشند. آنها باید بیایند و از کشور ما دیدن کنند و در این بین قطعاً جایگاه ویژه ای برای آنگلا مرکل وجود خواهد داشت.

«ذبیح‌الله مجاهد» در این باره گفت: ما ابتدا خواستار روابط خوب با آلمان هستیم و از دولت آلمان می خواهیم بهترین روابط دیپلماتیک ممکن را با دولت جدیدمان داشته باشد.

وی در ادامه از «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان دعوت کرد به افغانستان سفر کند.

سخنگوی طالبان پیشتر نیز به هفته‌نامه آلمانی «ولت آم زونتاگ» گفته بود: ما به روابط دیپلماتیک رسمی و قدرتمند با آلمان متمایل هستیم. همچنین طالبان خواهان همکاری با برلین و دیگر کشورها در حوزه‌های صحت (سلامت و بهداشت)، کشاورزی و آموزش است. آلمان همواره از ما در افغانستان استقبال کرده و حتی در دوره سلطنت در حدود ۱۰۰ سال قبل نیز آلمان در بسیاری از مسائل به افغانستان کمک کرد. در حال حاضر آلمان بر انجام مذاکراتی با ما حساب باز کرده، چرا که به دنبال خارج کردن دیگر افرادی است که پس از اتمام عملیات تخلیه نظامی ارتش این کشور، به دنبال دریافت حمایت از آن بودند.
  • نویسنده :
  • منبع :