19 دی: محمد نعیم سخنگوی گروه طالبان مدعی شد که دیگر فرصتی برای گفت‌و گو با احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت نمانده است و او راهی جز تسلیم شدن ندارد.
به گزارش آریا نیوز، نعیم سخنگوی گروه طالبان در مصاحبه با شبکه الجزیره مدعی شد که طالبان دو هفته پیش پیشنهاد خود برای صلح را عرضه کرده اما احمد مسعود نپذیرفته است.
نعیم ادعا کرد که هدف طالبان تحقق امنیت در افغانستان است و مشکل شخصی با کسی ندارد و همگی باید طالبان را به رسمیت شناخته و به اراده مردم احترام بگذارند.
ذبیح الله مجاهد یکی از سخنگویان طالبان نیز صبح دوشنبه در بیانیه ای مدعی شد، آخرین تلاش‌ های ما در راستای امنیت کامل کشور نتیجه داد و ولایت پنجشیر به گونه کامل فتح گردید.
وی در حالی خواستار تسلیم شدن احمد مسعود شده که نیروهای جبهه مقاومت در یک هفته گذشته در برابر حملات گسترده طالبان، ایستاده گی کردند.
نیروی مقاومت روز دوشنبه با انتشار دومین اعلامیه ی خود اعلام کرد که مردم افغانستان مطمئن باشند که مقاومت تا رسیدن به آزادی و عدالت به نصرت خداوند ادامه می‌یابد.
نیروی مقاومت همچنین تاکید کرد که ادعای دشمن متجاوز مبنی بر تصرف پنجشیر نادرست است. نیروهای مقاومت ملی در قرارگاه‌ ها که از پیش ایجاد شده بود، حضور دارند و از یکشنبه شب تا اکنون جنگ در نقاط مختلف ادامه دارد.  

  • نویسنده :
  • منبع :