19 دی: سازمان هواشناسی امروز برای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان‌شرقی، زنجان، قزوین و خراسان شمالی به‌تدریج بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی کرده که شدت بارش‌ها در گیلان و مازندران بیشتر است.
سازمان هواشناسی از گرم شدن هوای مناطق شمالی کشور در هفته آینده و نیز وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در استان‌های تهران، قم، البرز، خوزستان و نیمه شرقی کشور خبر داد.
بر اساس این گزارش،‌ فردا (پنجشنبه) نیز بارش‌ها تداوم دارد و شدت بارش‌ها برای فردا در مازندران، گلستان و خراسان‌شمالی است و روز جمعه بارش پراکنده در استان‌های ساحلی خزر و خراسان‌شمالی رخ می‌دهد.
همچنین برای امروز و فردا در بلندی‌های شمال و شمال‌غرب هرمزگان و بلندی‌های جنوب فارس در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، رگبار و رعدوبرق پراکنده پیش‌بینی شده است.
بر اساس اعلام این سازمان، از امروز تا پایان هفته، پدیده غالب در نیمه شرقی کشور در خراسان‌جنوبی، سیستان و بلوچستان، خیزش گردوخاک و وزش باد شدید و در جنوب استان‌های سمنان، تهران، استان‌های البرز، قم، ایلام و خوزستان پدیده غالب وزش باد شدید است که گاهی همراه با گردوخاک خواهد بود.
طی سه روز آینده نیز دریای‌خزر، مواج و متلاطم گزارش شده است و از بعدازظهر امروز شمال خلیج‌فارس و طی روزهای پنجشنبه و جمعه در همه بخش های خلیج فارس این شرایط حاکم خواهد بود.
بر اساس این گزارش، روزهای شنبه و یکشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی نسبتا پایدار پیش‌بینی شده که در شمال کشور همراه با افزایش نسبی دماست. 
سازمان هواشناسی آسمان امروز پایتخت را صاف همراه با وزش باد پیش بینی کرد که حداکثر دمای امروز تهران به ۳۲ درجه  و حداقل به ۲۳ درجه می‌رسد  که نسبت به روز گذشته ۴ درجه خنک تر می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :