19 دی: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: فرایند واکسیناسیون در کشور شتاب خوبی گرفته و بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو تا آخر مهرماه سال جاری ۴۰ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور خواهد شد.

پروین صالحی در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت کنونی واکسیناسیون در کشور، اظهار کرد: طبق گزارش هایی که به کمیسیون بهداشت مجلس ارائه شده تا کنون حدود ۳۰ میلیون نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و در حال حاضر موجودی واکسن در کشور ۲۰ میلیون دوز است که با برنامه‌ریزی پرسنل درمانی کشور این تعداد واکسن به شکل منظم به واجدان شرایط تزریق خواهد شد. 

وی افزود: بر اساس اعلام و قولی که سازمان غذا و دارو داده است تا آخر مهرماه سال جاری ۴۰  میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور خواهد شد. هم اکنون روند واکسیناسیون در کشور تسریع شده و تکان قابل توجهی خورده به طوری که میزان تزریق واکسن تغییر شاخصی پیدا کرده است که اگر همین روند ادامه پیدا کند تا دهه مبارک فجر دوز اول و دوم واکسن واجدان شرایط در کشور کامل خواهد شد. 

نماینده مردم مبارکه در مجلس، گفت: واکسن سینوفارم در دو دوز تزریق می‌شود و دوز سوم ندارد. مردم اخبار مربوط به کرونا و واکسیناسیون را از وزارت بهداشت و سخنگوی آن دریافت کنند و به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند چرا که برخی اخبار درباره کرونا با غرض ورزی از سوی برخی کانال‌ها اعلام می‌شود. 

صالحی تصریح کرد: در برخی استان‌ها از پیک پنجم کرونا عبور کرده‌ایم، اما این امر به این معنا نیست که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم چرا که نوع جهش یافته ویروس کرونا به نام "لامبدا" در کشورهای همسایه شناسایی شده است. بنابراین باید هوشیار باشیم تا وارد پیک ششم کرونا نشویم. ویروس کرونا قابل پیش بینی نیست و سرعت سرایت آن مرتب بالاتر می‌رود. 

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خاطرنشان کرد: هم اکنون تولید داخلی واکسن توسط موسسه برکت و چند موسسه دیگر در حال انجام است و طبق اعلام موسسه برکت، ۳  میلیون دوز واکسنِ این شرکت تزریق شده و ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دوز واکسن دیگر نیز در شرکت برکت آخرین مراحل تولید خود را سپری می‌کند و این شرکت اعلام کرده که به زودی در هر ماه توان تولید ۶ میلیون واکسن را دارد. 

وی افزود: البته چند شرکت داخلی دیگر مانند پارس، رازی و... یک ماه پیش اعلام کردند که حداکثر تولیدشان در هر ماه ۲ میلیون دوز واکسن خواهد بود.

  • نویسنده :
  • منبع :