19 دی: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از بررسی قیمت بلیت پروازهای اربعین خبر داد و گفت: امروز نرخ آن اعلام خواهد شد و در صورت توافق دو کشور آمادگی افزایش پرواز و ظرفیت داریم.
محمدحسن ذیبخش در گفت و گو با ایسنا درباره آخرین وضعیت پروازهای اربعین گفت: قیمت بلیت پروازهای اربعین هنوز مشخص نشده است اما هم اکنون در حال بررسی نرخ منطقی برای آن هستیم که به نظر می رسد، امروز تکلیف آن روشن شود.
وی با بیان اینکه زائرین حسینی هیچ مشکلی برای تهیه بلیت هواپیما و حضور در مراسم اربعین را نخواهد داشت، افزود: اگر توافقی در این زمینه بین ایران و عراق صورت گیرد آمادگی افزایش پروازها و ظرفیت پذیرش مسافر را داریم. چرا که تاکنون شش فرودگاه بین‌الملی کشور فعال کردیم و اگر نیاز باشد بقیه آن‌ها را نیز فعال می‌کنیم.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: قیمت بلیت هواپیما برای پرواز اربعین مشخص نشده است اما فروش بلیت از ۲۸ شهریور آغاز می‌شود و اگر کسی تا قبل مشخص شدن نرخ بلیت هواپیما بلیتی را گرانتر خریداری کند، تخلفی صورت نگرفته است.
ذیبخش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برخی ایر لاین‌های خارجی پروازهای اربعین را تا بیش از ۴۲ میلیون تومان می‌فروشند، گفت: ما نظارتی روی ایرلاین‌های خارجی نمی‌توانیم، انجام دهیم اما این پروازها کانکشنی و لوکس است که زائر ایرانی از آن استفاده نخواهد کرد و ایرلاین‌های ایرانی این پروازها را برنامه ریزی کرده و انجام‌ می‌دهند.
وی گفت: البته شرکت هواپیمایی العراقیه برای جابجایی زوار ایرانی اعلام آمادگی کرده و مجوزهای لازم را به آن داده‌ایم و شرکت هواپیمایی عراقی دیگری نیز به دنبال اخذ مجوز است اما اگر این دو ایرلاین خارجی بخواهند نسبت به جابجایی زائران ایرانی اقدام کنند باید نرخ پرواز آن‌ها با قیمت‌های مصوب همخوانی داشته باشد و اگر این کار انجام ندهند توان رقابت با شرکت‌های هواپیمایی  داخلی نخواهند داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :