19 دی: رئیس سازمان غذا و دارو به بیان توضیحاتی درباره زمان تزریق واکسن پاستور پرداخت.
محمدرضا شانه ساز معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: در کنار سرعت گرفتن واردات واکسن خوشبختانه ما در زمینه تولید هم داریم به سرعت گام برمی‌داریم. واکسن پاستور که مجوز مصرف عمومی خود را دریافت کرده در حال تولید است.
او افزود: واکسن پاستور در دهه اول مهر ماه اولین مصرف چند میلیونی خود را در کشور آغاز خواهد کرد، واکسنی که محصول مشترک ایران و کوبا است.
شانه ساز با اشاره به واکسن سیناژن بیان کرد: واکسن سیناژن فاز دوم را کامل انجام داده و به اتمام رسیده است. فاز ۳ این واکسن به سرعت درحال پیش رفتن بوده و پیش میرود و برای طرح موضوع در کمیسیون قانونی به عنوان بالاترین مرجع که مصرف قانونی واکسن را صادر می‌کند مشکلی وجود ندارد. به گفته مجموعه سیناژن، ماهیانه سه میلیون دز واکسن در شروع کار خود انجام خواهد داد.
او ادامه داد: مجموعه واکسن فخرا فاز ۲ را با موفقیت انجام داده و فاز ۳ خود را آغاز کرده است. اگر کمیسیون قانونی دستور تزریق این واکسن را هم صادر کند، واکسن فخرا نیز در مجموع واکسن‌های مصرف عمومی قرار خواهد گرفت. واکسن رازی نیز فاز ۲ خود را انجام داده و مجوز فاز ۳ را دریافت کرده است.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هفت واکسنی که برای تزریق اعلام کرده بودیم مجموعه هایشان در حال پایان اقدامات خود هستند و از این ۷ واکسن ۵ واکسن نیز مجوز‌های تزریق را دریافت کردند. شش ماهه دوم زمانی است که ما می‌توانیم روی واکسن‌های داخلی برای تولید انبوه و مصرف عمومی حساب کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع : باشگاه خبرنگاران جوان