19 دی: وزیر امور خارجه عربستان سعودی در نشست وزیران خارجه چهار کشور عربی در مقر اتحادیه عرب در قاهره با تکرار ادعاهای واهی و بی اساس چند سال گذشته خواستار بازرسی سریع از سایت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران شد.
خبرگزاری سعودی «واس» امروز (پنجشنبه) نوشت که «فیصل بن فرهان» وزیر امور خارجه عربستان در قاهره ریاست کمیته چهارگانه وزیران خارجه عرب در ارتباط با تحولات ایران را برعهده داشت.
عربستان و تکرار ادعاهای واهی ضد ایران
وزیر امور خارجه عربستان در این نشست که در حاشیه پانزدهمین جلسه شورای اتحادیه کشورهای عربی در سطح وزیران در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار شد، با همتایان عرب خود در باره تحولات ایران و راهکارهای رسیدگی به آنچه که آنها «مداخلات ایران در امور داخلی کشورهای عربی» نامیدند، گفت و گو کرد.
شرکت کنندگان در این نشست با تکرار ادعاها و اتهام های واهی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، تهران را به دخالت در امور منطقه، کمک مالی به نیروهای مردمی یمن و به گفته آنان گروه های افراطی متهم کردند.
وزیر امور خارجه عربستان که کشورش مهد راه اندازی و منبع اصلی پشتیبانی مادی و معنوی از گروه های تروریستی تکفیری نظیر القاعده و داعش است در این نشست برنامه هسته ای ایران را تهدیدکننده صلح و امنیت منطقه دانست و خواستار بازرسی همه جانبه از سایت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران شد.
به نوشته خبرگزاری واس، وزیران عرب حاضر در این نشست مهمترین ترین تحولات مربوط به برنامه هسته ای ایران و اهمیت اعمال روش های لازم برای بازرسی فوری و همه جانبه از سایت های هسته ای ایران را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
در نشست کمیته چهار جانبه اتحادیه عرب، «احمد ابوالغیظ» دبیرکل این اتحادیه، وزیران امور خارجه مصر، بحرین، امارات و سعودی شرکت داشتند.
عربستان، کشوری که متهم اصلی منازعات جاری در منطقه و حامی گروه های تروریستی است، همواره در ادامه سیاست های ضد ایرانی سعودی ها، مدعی دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :