19 دی: دولت پاکستان در تازه‌ترین موضع‌گیری علیه اتهام دخالت این کشور در درگیری‌های پنجشیر میان طالبان و جبهه مقاومت ملی افغانستان، آن را یک کمپین تبلیغاتی دانست که هدف آن گمراه کردن جامعه جهانی است.
به گزارش منابع رسمی پاکستان، پس از ارتش این کشور مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد نیز نسبت به گزارش‌های اخیر در رسانه‌های بین المللی درخصوص دخالت نظامی پاکستان در پنجشیر افغانستان موضع گیری کرد.
وزارت امور خارجه پاکستان پنجشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش‌های اخیر برخی از رسانه‌های بین المللی با اشاره به دخالت پاکستان در رویدادهای پنجشیر، با انگیزه خاصی منتشر شده است.
در بیانیه مذکور آمده است: این ادعاها بخشی از یک کمپین شیطنت آمیز علیه اسلام‌آباد است و ما قویاً آن را محکوم می‌کنیم.
وزارت امور خارجه پاکستان همسایه شرقی خود یعنی هند و رسانه‌های این کشور را به پخش اخبار کاذب متهم کرد و افزود: اخبار جعلی هندی‌ها افشا شده و معلوم می‌شود که بخشی از تلاش مأیوس کننده برای بدنامی پاکستان و گمراه کردن جامعه بین المللی است.
دولت پاکستان افزود که این کشور متعهد به کمک و همکاری برای افغانستان صلح آمیز، با ثبات، مستقل و مرفه است.
پیش تر شاهدان و نیروهای جبهه مقاومت ملی در افغانستان اعلام کرده بودند که پس از سفر اخیر رئیس کل دستگاه اطلاعاتی پاکستان (ISI) به کابل، حدود ۵۰۰ کماندو پاکستانی با استقرار در کوه های اطراف پنجشیر، حمله نیروهای طالبان به پنجشیر را هدایت می کنند.
براساس گزارش های منتشر شده دستگاه اطلاعاتی پاکستان بیشترین نقش را در شکل گیری طالبان و کمک به این گروه داشته است به گونه ای که اسلام آباد در سال ۲۰۰۱ جز اولین کشورهایی بود که طالبان را به رسمیت شناخت.
پیش‌تر ارتش پاکستان هرگونه دخالت این کشور در رخدادهای افغانستان از جمله پنجشیر را رد کرده و رسانه‌های پاکستانی نیز مدعی یک جنگ رسانه‌ای علیه اسلام‌آباد هستند که هدف اصلی تخریب روابط با افغانستانی‌ها است.


  • نویسنده :
  • منبع :