19 دی: روزنامه خراسان شمالی به علت شرایط بد اقتصادی پس از ۱۴ سال چاپ مستمر، تعطیل شد.
روزنامه خراسان شمالی از ۲۹ تیرماه سال ۸۴ به صورت مستمر منتشر شد و آخرین شماره آن در ۱۶ شهریورماه جاری به چاپ رسید.
روزنامه خراسان شمالی تعطیل شد
رییس خانه مطبوعات خراسان شمالی در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هیات امنای روزنامه خراسان به علت کاهش درآمدهای روزنامه تصمیم به تعطیلی روزنامه محلی در این استان گرفته اند.
علی خادمی روز جمعه با بیان اینکه با تعطیلی این روزنامه ۴۰ نفر بیکار می شوند اظهار داشت: هزینه های بالای فعالیت بویژه قیمت بالای کاغذ سبب شده تا ادامه فعالیت میسر نباشد و میزان درآمدها جوابگوی هزینه ها نیست.
رییس خانه مطبوعات خراسان شمالی گفت: اکنون تمامی روزنامه های محلی این استان تعطیل و یا نیمه فعال است و به لحاظ اقتصادی در شرایط نامناسب به سر می برند.
وی خواستار حمایت مسوولان برای تداوم فعالیت روزنامه خراسان شمالی شد و گفت: یکی از راهکارها برای حمایت از رسانه ها، انتشار آگهی ها در روزنامه های الکترونیکی است، با توجه به بالا بودن قیمت کاغذ، روزنامه به صورت الکترونیکی و در فضای مجازی منتشر شود و آگهی ها هم به صورت الکترونیکی انتشار یابد، این اتفاق برای پایگاه های خبری و خبرگزاری ها هم می تواند محقق شود و در این صورت بخش زیادی از مشکل مالی رسانه ها حل می شود.
وی افزود: در خراسان شمالی چهار روزنامه شامل خراسان شمالی، اترک، نسیم و اتفاقیه دارای مجوز است که همه تعطیل و یا نیمه فعال است.
رییس خانه مطبوعات خراسان شمالی گفت: هم اکنون ۴۰ رسانه دارای مجوز در این استان فعال هستند که از این تعداد ۱۷ پایگاه خبری، چهار روزنامه، هشت هفته نامه، چهارماهنامه و هشت فصلنامه است. 
وی افزود: همچنین در استان ۱۲ دفتر خبرگزاری کشوری از جمله ایرنا، ایسنا، مهر، تسنیم، فارس، پانا، شبستان، برنا وایکنا  فعال هستند.
رییس خانه مطبوعات خراسان شمالی اظهار داشت: ۲۱۵ نفر فعال رسانه‌ای در استان هستند که از این تعداد ۱۸۹ نفر تایید شده است و مابقی حذف شده اند.
خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و از جمله استان هایی است که شاخص مطبوعات و رسانه های آن وضعیت خوبی ندارد.
خراسان شمالی سی و یکمین استان از نظر تعداد رسانه های دارای مجوز است و  به ازای هر ۴۴ هزار و ۵۷۱ نفر یک رسانه دارای مجوز دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :