19 دی: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان امسال برای تمامی شهرستان‌های کشور یک برنامه تخصصی در بخش صنعت، معدن و تجارت همان شهرستان از جمله استان خراسان جنوبی تهیه خواهیم کرد که در این برنامه فرصت‌ها، مشکلات و رویدادها کاملا مشخص می‌شود.
سید رضا فاطمی امین در بازدید از کارخانه کویر تایر بیرجند که همزمان با سفر رییس جمهوری به خراسان جنوبی انجام شد، افزود: در این برنامه که افق اجرایی آن تا سه سال آینده خواهد بود به‌نوعی نقشه راه و برنامه عملیاتی مشخص می‌شود.
وی اظهار داشت: تمرکز ما بر این است که هر شهرستان چه فرصت‌ها و چه زیرساخت‌هایی کم دارد و چه مشوق هایی باید داشته باشیم تا سرمایه‌گذاران در چه بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری سرمایه‌گذاری کنند و شاهد این باشیم یک توسعه متوازن در کشور رخ دهد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و تا سال ۱۴۰۴ صادرات غیرنفتی را باید ۲ برابر کنیم.
وی افزود: در این زمینه کشورهای همسایه مانند پاکستان، افغانستان و سایر اولویت اول را دارد.
فاطمی امین بیان کرد: یکی از پروژه‌های مورد تاکید ما به طور ویژه در بحث صادرات و حمایت از آن، بازارسازی و مذاکرات سیاسی است که به توسعه بازار داخلی کمک کند است که برنامه‌های خوبی داریم و در آینده توضیح خواهیم داد.
وی اظهار داشت: لاستیک سنگین را عمدتا وارد می‌کنیم اما مورد حمایت وزارت صمت هست که تولید داخلی انجام شود.
وزیر صمت گفت: رویدادی در خراسان جنوبی اتفاق افتاده که جا دارد از مدیریت شرکت کویرتایر تقدیر کنیم، اینکه کار اصلی این شرکت تولید تایر بود اما پا را فراتر گذاشته و وارد ماشین‌سازی شده است.
وی عنوان کرد: شرکت کویرتایر علاوه بر اینکه تولیدکننده تایر است وارد ماشین سازی شده که جای تشکر دارد تا جایی که بتوانیم از این شرکت حمایت می‌کنیم.
فاطمی امین گفت: صادرات ایران حتی نباید تایر باشد باید صادرات فناوری و ماشین‌آلات باشد که از این قضیه تشکر و هم حمایت می‌کنیم که این شرکت برای توسعه خود استفاده کند و هم اگر برنامه داشته باشند برای احداث خط لاستیک در کشورهای دیگر فعالیت کنند قطعا حمایت می‌کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :