19 دی: رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، به ادعای اخیر یکی از محکومان درخصوص وضعیت زندان بوشهر واکنش نشان داد.
محمد مهدی حاج محمدی در توییتی نوشت: «۷ خرداد امسال در جریان ملاقات با زندانیان بوشهر خانم سپیده قلیان وضعیت زندان بوشهر را فوق‌العاده توصیف کرد. برای بررسی ادعاهای عجیب اخیرش مدیرکل بازرسی سازمان زندان‌ها به بوشهر اعزام شده است. بی شک با احراز صحت یا کذب این ادعاها، با متخلف برخورد خواهد شد.»
اعزام مدیرکل بازرسی زندان‌ها به بوشهر برای بررسی ادعای یک زندانی
هفتم خرداد سال جاری حاج محمدی در توییتر درباره وضعیت سپیده قلیان نوشته بود: «دیروز در بوشهر، به خاطر دروغ های اخیر رسانه‌های سعودی درباره زندانیان امنیتی زن، شخصا پیگیر وضعیت خانم سپیده قلیان شدم.
از شرایط و امکانات در اختیارش راضی بود. با علاقه و روحیه خوب، شیرینی هایی که خودش در زندان پخته بود را تعارف می کرد. البته از بابت سختی رفت و آمد خانواده اش نگران بود.»
سپیده قلیان از آبان سال ۱۳۹۷ در جریان اعتراضات کارگران هفت‌تپه بازداشت شد.
سیدجمال‌الدین حیدری منش وکیل قلیان ۲۴ آذر ۱۳۹۸ با اشاره به حکم صادر شده توسط دادگاه تجدیدنظر برای موکل خود اعلام کرد: «طبق دادنامه صادره، مجموع اقدامات انتسابی به موکل (که در شعبه ۲۸ مصداق جرائم متفاوتی قلمداد شده بود) در راستا و مصداق اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی دانسته شده و نهایتا با استناد به ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی، ایشان به ۵ سال حبس تعزیری محکوم گردید.»
سپیده قلیان ابتدا در زندان اوین بود و پس از آن به زندان بوشهر منتقل شد.

  • نویسنده :
  • منبع :