19 دی: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به تشریح و تببین روند اجرای پروتکل های بهداشتی در بازگشایی مدارس به صورت حضوری، پرداخت.
مهرزاد حمیدی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور که با موضوع «پروژه مهر و بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید»، در اردوگاه فرهنگی - تربیتی شهید باهنر، برگزارشد، اظهار کرد: با توجه به بیانات ریاست محترم جمهور که فرمودند «مبنای آموزش و پرورش بر بازگشایی حضوری مدارس است»، ضروری است؛ کارگروهی با محوریت وزارت بهداشت، سازمان صدا و سیما، وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، تشکیل و ضمن اقناع افکار عمومی، واکسیناسیون افراد مرتبط با دانش آموزان، تحت نظارت این کارگروه، به طور کامل انجام شود.
حمیدی با اشاره به ایجاد ۴۲۷مرکز تجمیعی برای واکسیناسیون معلمان، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۸۲ درصد معلمان، دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و در برخی استان ها تا ۸۰ درصد از معلمان دوز دوم واکسن را نیز دریافت کرده‌اند.
وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، واکسیناسیون تمام معلمان تا اول مهر به پایان خواهد رسید. همچنین دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان، هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
حمیدی گفت: برای رعایت پروتکل های بهداشتی فاصله دانش آموزان در کلاس درس حدود یک و نیم متر در نظر گرفته شده است و زمان استراحت دانش آموزان، بویژه در دوره ابتدایی، به گونه ای برنامه ریزی شده که از ازدحام در ورود و خروج دانش آموزان، تا حد امکان کاسته شود.
وی افزود: کلاس های درس باید دارای تهویه هوا باشند که از یک طرف هوا وارد کلاس شده و از سمت دیگر هوا خارج شود.  کلاس های درس، سرویس ها و .... روزانه تا سه مرتبه ضدعفونی شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: در خصوص خوابگاه های دانش آموزی نیز باید فاصله ۲ متری بین تخت ها، رعایت شود و به هیچ عنوان تخت های دو طبقه استفاده نشود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدی در پایان تأکید کرد: مراقبت از سلامتی دانش آموزان، وظیفه اصلی ماست و سعی می‌کنیم با رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا، آسیب ها را تا حد ممکن کاهش دهیم.

  • نویسنده :
  • منبع :