19 دی: معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر خراسان رضوی گفت: طبق اعلام اولیه تیمهای ارزیاب اعزامی به مناطق زلزله‌زده در شهرستان قوچان گزارش چندین مورد ریزش دیوار منازل و ترک خوردگی شدید در روستاهای شهرستان قوچان دریافت شده است.
غلامرضا صیادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این خسارات از روستاهای عمارت، دیزادیز و جعفرآباد شرقی قوچان دریافت شده که درخواست حضور کارشناسان بنیاد مسکن را برای تخمین میزان خسارات نیز داشته‌اند.
وی ادامه داد: گروه‌های ارزیاب هلال احمر به روستاهای خانکانلو، بوکانلو، یدک، الهیان و تبارک قوچان که زلزله با شدت بیشتری احساس شد رسیده‌اند اما هنوز گزارشی از خسارات احتمالی در این روستاها نداشته‌ایم.
معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی گفت: در روستاهای شهرستانهای کلات، چناران و درگز نیز که زلزله با شدت بالایی احساس شده است تاکنون گزارش تخریب جدی نداشتیم.
۱۰ تیم ارزیاب هلال احمر شهرستانهای درگز و قوچان به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند و در حال ارائه گزارش خسارات احتمالی ناشی از زلزله و امدادرسانی هستند.
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر ساعت هشت و ۳۲ دقیقه صبح دوشنبه حوالی قوچان در استان خراسان رضوی را لرزاند. این زمین‌لرزه در طول جغرافیایی ۵۸.۸۶ و عرض جغرافیایی ۳۷.۰۸ و در عمق ۶ کیلومتری زمین و در ۳۰ کیلومتری قوچان، ۳۵ کیلومتری چاپشلو و ۴۲ کیلومتری چکنه در استان خراسان رضوی رخ داده است.
شدت زلزله به حدی بود که در بسیاری از نقاط استان خراسان رضوی از جمله مشهد و برخی استان‌های همجوار احساس شد و شمار زیادی از مردم را در مشهد و قوچان از منازل به خیابان ها کشاند.

  • نویسنده :
  • منبع :