19 دی: نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در صفحه توییترش در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره از سرگیری مذاکرات وین، آن را دلگرم کننده خواند و گفت زمان آن رسیده است که به میز مذاکره بازگردیم.
میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در واکنش به آخرین مواضع ایران درباره مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین گفت: سیگنال های دلگرم کننده‌ای از ایران می رسد. از سرگیری مذاکرات وین مدت ها است که به تعویق افتاده. وقفه ایجاد شده میان دور ششم و هفتم مذاکرات(از ۲۰ ژوئن) بیش از حد طولانی شده است. زمان آن رسیده است به میز مذاکرات بازگردیم. 
اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می شود که سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در کنفرانس خبری امروزش با بیان اینکه ایران اعلام کرده گفت‌وگوهای وین حتما در تاریخ نزدیکی از سر گرفته می شود، اظهار کرد: ما قطعا انتظار داریم که طرف های دیگر وقتی پای میز مذاکره در وین حضور پیدا می کنند با رویکرد واقع بینانه و در نظر گرفتن واقعیات روی زمین به وین بیایند. همان طور که بارها گفته ایم ایران هیچ تعهد فرابرجامی را نمی پذیرد و هیچ منفعت کمتر از برجام هم برای مردم ایران متصور نیست.
وی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود در این زمینه با انتقاد از رویکرد آمریکا تصریح کرد: آمریکا باید بداند که در جایگاه متهم قرار دارد و در عمل باید نشان دهد که در عمل منش و اقداماتش تجدید نظر جدی کرده است ولی آنچه که ما اکنون می بینیم بیانگر این موضوع است که هیچ تغییری نسبت به دولت قبلی در رویکرد آمریکا صورت نگرفته است.

  • نویسنده :
  • منبع :