به نظر می‌رسد که ایرلاین‌های آمریکایی قصد دارند تمامی پروازهای مسافری خود را تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا و افت شدید تقاضا برای سفرهای هوایی لغو کنند.

به گزارش ایسنا، همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی به منظور حفظ سلامت و بهداشت جامعه و همچنین جلوگیری از انتقال و انتشار بیشتر این ویروس خطرناک و مرگبار، تمامی پروازهای داخلی و خارجی خود را لغو کرده و به حالت تعلیق در آورده اند.

بر اساس تازه ترین اخبار و گزارش های منتشر شده در وال استریت ژورنال، حالا به نظر می رسد که شرکت هواپیمایی فعال و مستقر در ایالات متحده آمریکا قبل از دستور دولت فدرال برای توقف فعالیت آنها، خود تصمیم گرفته اند تمامی پروازهای مسافری خود را لغو کرده و تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق دربیاورند.

بر اساس گزارش سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده (Federal Aviation Administration)، با اینکه هنوز کاخ سفید ، کنگره و سایر مقاماتو مسئولان مربوطه در این خصوص به یک تصمیم نهایی نرسیده اند اما به نظر می رسد که ایرلاین های آمریکایی قصد دارند به منظور حفاظت از بهداشت و سلامت خلبانان، خدمه پروازی خود و همچنین تمامی تکنسین های فعال در ایرلاین ها و فرودگاهها و جلوگیری از انتقال و انتشار بیشتر این ویروس خطرناک و مرگبار ، خود به لغو و تعلیق پروازهای مسافری اقدام کنند.

به گفته کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه هوانوردی، یکی دیگر از دلایل این تصمیم احتمالی نیز بدون شک افت شدید تقاضا برای سفرهای هوایی و تلاش ایرلاین ها برای جلوگیری از زیان دهی بیشتر ناشی از پروازهای خالی از مسافر بوده است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا