19 دی: یک عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی عکسی از اقامه نماز رئیس جمهوری در هواپیما در سفر تاجیکستان منتشر کرد که او نیز در صف نماز حضور داشت.
جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و ‌نماینده تایباد که به همراه رئیس جمهور، وزیر خارجه و هیات همراه جهت شرکت در نشست سران سازمان شانگهای به تاجیکستان سفر کرده بود، در صفحه توییتر خود به این موضوع واکنش نشان داد.
رحیمی جهان آبادی، تصویری از صف نماز جماعت در هواپیما به امامت سیدابراهیم رئیسی رییس جمهوری و با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهوری و خودش منتشر کرد و نوشت:
« ‏⁧سفر‬⁩ با ⁧‫رئیس جمهور‬⁩ به ⁧‫تاجیکستان‬⁩.
ایرانیان‬⁩ برای حفظ منافع ملی و گسترش آرمانهای ⁧‫انقلاب‬⁩ و ⁧‫امام‬⁩، متحد و همدل هستند.»
این نماینده مجلس در این توییت از چندین هشتگ استفاده کرد؛ «رییسی»، «‬⁩ ⁧مجلس شورای اسلامی‬⁩»، ⁧‫«امیرعبداللهیان»، «‬⁩⁧اسماعیلی‬⁩»، «نماز وحدت»، «‬⁩ تقریب مذاهب»، ‬⁩«اهل سنت ایران‬⁩»، «اقوام مذاهب» و ‬⁩«کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی».
روز گذشته ‬⁩رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از سفری سه روزه به تاجیکستان و شرکت در نشست سران سازمان شانگهای و همچنین دیدار رسمی دو جانبه با رئیس جمهور تاجیکستان و دیدار از شهر کولاب، وارد تهران شد؛ مهمترین دستاورد این سفر تبدیل عضویت جمهوری اسلامی ایران از عضو ناظر به عضو اصلی با اجماع هر ۸ عضو سازمان منطقه‌ای شانگهای بود.

  • نویسنده :
  • منبع :