19 دی: اسیر فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی بر اثر اهمال پزشکی این رژیم به بیماری سرطان مبتلا شده بود، شب گذشته به شهادت رسید.
به گزارش خبرگزاری "معا" فلسطین، باشگاه اسیر فلسطینی که نهاد رسیدگی به امور اسیران فلسطینی است اعلام کرد، این اسیر که "حسین المسالمه" نام داشت دوران سختی را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذراند، هفته پیش به علت وخامت اوضاع به بیمارستان «الاستشاری» رام‌الله منتقل شد و در آنجا جان خود را از دست داد.
المسالمه ۳۹ ساله که از ساکنان بیت لحم بوده است، در زندان صهیونیست‌ها به سرطان مبتلا شد و بیماری وی در نتیجه اهمال پزشکی شدت گرفت.
باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کرد: رژیم صهیونیستی مسؤول شهادت المسالمه است، چرا که مقامات تل آویو جنایت اهمال پزشکی در قبال این اسیر را در پیش گرفتند، همان کاری که درحال حاضر در قبال چند صد اسیر دیگر نیز انجام می‌شود.
براساس گزارش این نهاد فلسطینی مسؤول امور اسیران، شرایط جسمی المسالمه از سال گذشته میلادی وخیم بوده و بیش از یک ماه درد می‌کشید اما اداره امور زندان‌های رژیم صهیونیستی در انتقال وی به بیمارستان تعلل کرده و سیاست اهمال پزشکی سازماندهی شده را در قبال وی پیش گرفته است.
این گزارش می‌افزاید: پس از انتقال دیرهنگام المسالمه به بیمارستان مشخص شد، او به سرطان خون مبتلاست و بیماری در مرحله پیشرفته‌ای است.
باشگاه اسیر فلسطینی همچنین اعلام کرد که اطلاعات موجود نشان می‌دهد که شمار دیگری از اسیران فلسطینی به ویژه اسیران با سابقه ۲۰ سال زندان نیز به تومورهای سرطانی مبتلا هستند.
این نهاد فلسطینی همچنین خواستار مداخله فوری نهادهای حقوقی برای آزادی زندانیان فلسطینی و اعزام یک کمیته پزشکی بیطرف برای بررسی اوضاع آنان شد.
المسالمه در سال ۲۰۰۲ بازداشت و به ۲۰سال زندان محکوم شده بود و ۱۹سال در حبس بوده است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا