19 دی: پیکر علی لندی، نوجوان فداکار و ایثارگر خوزستانی در میان استقبال خودجوش مردم وارد ایذه شد.
سرپرست فرمانداری ایذه شامگاه جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: علی لندی به یک چهره ملی تبدیل شده‌است ،نوجوانی که ایثار نسل جدید انقلاب را به نمایش گذاشت.
وی افزود: پیکر این نوجوان شجاع دقایقی پیش در میان استقبال خودجوش مردم در حال و هوای خاصی وارد شهرستان ایذه شد.
حسن نبوتی با بیان اینکه مردم شهرستان ایذه به داشتن چنین فرزندی افتخار می‌کنند ادامه داد: علی لندی الگوی شاخص برای نوجوانان است که تمام کشور در سوگ او عزادار شد.
وی از برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری این نوجوان فداکار در ایذه خبر داد و خاطر نشان کرد: آیین تشییع پیکر این نوجوان قهرمان فردا شنبه از ساعت ۱۶ از میدان آتش‌نشانی به سمت قبرستان روستای بلوطک لندی برگزار خواهد شد.
نبوتی افزود: از مردمی که قصد شرکت در این آیین را دارند درخواست می‌کنیم ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی حتما از ماسک استفاده کنند و پس از قرائت فاتحه قبرستان را ترک کنند تا شاهد ازدحام جمعیت نباشیم.
علی لندی نوجوان ایذه‌ای روز ۱۸ شهریور پس از وقوع آتش سوزی کپسول گاز مایع در خانه همسایه، برای نجات ۲ زن میانسال و سالخورده به آتش زد و با فداکاری تمام برای دور کردن منشا آتش از آنها خود گرفتار آتش شد و با ۹۱ درصد سوختگی ابتدا به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز و پس از آن به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان اعزام و بستری شد.
این نوجوان فداکار بامداد امروز جمعه جان خود را از دست داد.
مسوولان و شهروندان اصفهانی عصر امروز در همدردی با خانواده داغدارش در بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان حضور یافتند و پیکر این نوجوان قهرمان را به سمت زادگاهش بدرقه کردند.
مردم شهرستان دزپارت نیز با حضور در ورودی این شهر، از پیکر بی‌جان قهرمان این روزهای کشورمان استقبال کردند و در سوگ وی به عزاداری پرداختند.
در پی در گذشت این نوجوان قهرمان بسیاری از شخصیت‌ها از جمله رییس جمهوری، معاون اول رییس جمهور، وزیر بهداشت، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت این نوجوان فداکار و قهرمان را تسلیت گفتند.
بسیاری از کاربران فضای مجازی نیز در سوگ علی لندی، خواستار درج داستان رشادت وی در کتاب‌های درسی و ثبت شهادت وی شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :