19 دی: طالبان اعلام کرد، به زودی از کشورهای درگیر در جنگ افغانستان خواهند خواست تا به این کشور غرامت جنگی پرداخت کنند.
به گزارش طلوع نیوز، وزارت دفاع انگلیس به تازگی اعلام کرده است، به خانواده‌هایی که در نتیجه حملات هوایی ارتش انگلیس در افغانستان کشته شده‌اند غرامت می‌پردازد.
گروه طالبان نیز با استقبال از این اقدام انگلیس اعلام کرد که به زودی از کشورهای درگیر در جنگ افغانستان خواهد خواست تا به این کشور غرامت جنگی بپردازند.
طالبان همچنین مدعی هستند که فهرست خانواده‌های قربانیان حملات هوایی در ۲۰ سال گذشته را دارند و اگر غرامت‌ پرداخت شوند، آنان حاضر هستند که آن را به خانواده‌های قربانیان برسانند.
نور محمد متوکل عضو کمیسیون فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت موقت طالبان در این مورد گفت: انگلیس اعلام کرده که غرامت جنگی را می‌پردازد و ما از این اقدام استقبال می‌کنیم. کشورهای دیگری که در جنگ درگیر بودند هم باید آماده شوند تا غرامت جنگی را بپردازند، پیش از این که دولت طالبان تقاضا کند.
با مطرح شدن دریافت غرامت جنگی از کشورهای درگیر در جنگ افغانستان، اعضای خانواده‌هایی که در ماه گذشته با حمله هوایی ارتش آمریکا در کابل جان خود را از دست دادند، از جامعه جهانی خواستند که در برابر زیان‌های جانی و مالی آنان پاسخ‌گو باشند.
حمله هوایی ارتش آمریکا که ماه گذشته به یک خانواده غیر نظامی در کابل انجام شد جان ۱۰ عضو این خانواده از جمله هفت کودک را گرفت.
وزیر دفاع و رییس ستاد ارتش آمریکا پس از آن این حمله هوایی را یک اشتباه خوانده و از این خانواده عذر خواهی کردند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا